Nowa jakość na skrzyżowaniu
2010-06-22 10:23:56
UM Kalisz
Nowoczesna sygnalizacja świetlna działa od dziś na skrzyżowaniu Al. Wojska Polskiego z ul. Stawiszyńską i Al. Gen. Sikorskiego. Dzięki zastosowanym rozwiązaniom technicznym możliwe jest sterowanie ruchem na poszczególnych pasach jezdni.
Istniejący do tej pory program zakładał sterowanie jedynie wlotami na skrzyżowanie, co było rozwiązaniem czasowym i mało efektywnym. Nowy program sygnalizacji świetlnej umożliwia sterowanie poszczególnymi pasami ruchu na wlotach na skrzyżowanie. Może się to odbywać dzięki pełnemu wykorzystaniu detektorów ruchu zarówno w postaci pętli indukcyjnych umieszczonych w nawierzchni jezdni na wszystkich pasach ruchu tuż przed linią zatrzymania pojazdów, jak i wideokamer (tzw. wideo detekcja) umieszczonych nad poszczególnymi wlotami na skrzyżowaniu.
- Przyjęte algorytmy matematyczne w programie pozwalają na dynamiczną obsługę skrzyżowania uwzględniającą rzeczywiste potoki ruchu na poszczególnych pasach ruchu. Zastosowane urządzenia techniczne i informatyczne są jednym z najnowocześniejszych rozwiązań stosowanych obecnie w sygnalizacjach świetlnych i pozwalają dostosowywać program do faktycznego zapotrzebowania na zielone światło w odniesieniu do każdego pasa ruchu na skrzyżowaniu. Efektem tego jest optymalna praca sygnalizacji z uwzględnieniem maksymalnej przepustowości i minimalizacji strat czasu - informuje Krzysztof Gałka, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich w Kaliszu.
W godzinach od 23.00 do 5.00, kiedy zanika ruch pojazdów program pracy sygnalizacji ulega zmianie i pracuje w tzw. systemie all red. Wtedy wszystkie światła na skrzyżowaniu wyświetlają sygnał czerwony (tzw. blokada skrzyżowania). Rozwiązanie to ma na celu uspokojenie ruchu (zmusza kierowcę do jazdy z dopuszczalną maksymalną prędkością do 60 km/h ), a przy braku pojazdów na kolizyjnych kierunkach przejazd bez potrzeby zatrzymywania się.
- Sądzimy, że powyższe rozwiązanie zostanie pozytywnie ocenione przez kierowców. Jednocześnie prosimy wszystkich użytkowników ruchu o baczne obserwowanie wyświetlanego w danym czasie sygnału nad poszczególnymi pasami jezdni- dodaje Krzysztof Gałka.
- Przyjęte algorytmy matematyczne w programie pozwalają na dynamiczną obsługę skrzyżowania uwzględniającą rzeczywiste potoki ruchu na poszczególnych pasach ruchu. Zastosowane urządzenia techniczne i informatyczne są jednym z najnowocześniejszych rozwiązań stosowanych obecnie w sygnalizacjach świetlnych i pozwalają dostosowywać program do faktycznego zapotrzebowania na zielone światło w odniesieniu do każdego pasa ruchu na skrzyżowaniu. Efektem tego jest optymalna praca sygnalizacji z uwzględnieniem maksymalnej przepustowości i minimalizacji strat czasu - informuje Krzysztof Gałka, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich w Kaliszu.
W godzinach od 23.00 do 5.00, kiedy zanika ruch pojazdów program pracy sygnalizacji ulega zmianie i pracuje w tzw. systemie all red. Wtedy wszystkie światła na skrzyżowaniu wyświetlają sygnał czerwony (tzw. blokada skrzyżowania). Rozwiązanie to ma na celu uspokojenie ruchu (zmusza kierowcę do jazdy z dopuszczalną maksymalną prędkością do 60 km/h ), a przy braku pojazdów na kolizyjnych kierunkach przejazd bez potrzeby zatrzymywania się.
- Sądzimy, że powyższe rozwiązanie zostanie pozytywnie ocenione przez kierowców. Jednocześnie prosimy wszystkich użytkowników ruchu o baczne obserwowanie wyświetlanego w danym czasie sygnału nad poszczególnymi pasami jezdni- dodaje Krzysztof Gałka.
Jeśli spodobał Ci się nasz artykuł,
wrzuć nam coś do kapelusza :)
Wdzięczny Zespół Calisia.pl