PWSZ znowu w czołówce

2011-06-14 17:43:30 Piotr Michalak

Innowacyjna i kreatywna - za taką uważana jest Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Kaliszu. Wyróżnienie w tak zatytułowanym ogólnopolskim konkursie przyznało kaliskiej PWSZ Akademickie Centrum Informacyjne.

Konkurs na "Najbardziej innowacyjną i kreatywną uczelnię w Polsce" poznańskie ACI przeprowadziło już po raz drugi. W tej edycji kaliska uczelnia znalazła się jeszcze bliżej podium i uzyskała wyróżnienie w kategorii "Technologie ułatwiające studiowanie i dostęp do wiedzy". Oznacza to, że w tym obszarze Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Kaliszu nie ma sobie równych i w gronie wyróżnionych znajduje się wśród takich renomowanych polskich uczelni akademickich jak Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie i Uniwersytet Śląski w Katowicach. Warto nadmienić, że w klasyfikacji ogólnej kaliską PWSZ wyprzedziły zaledwie trzy uczelnie, będące laureatami konkursu: Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, Politechnika Gdańska i Uniwersytet w Białymstoku.
- Konkurs Akademickiego Centrum Informacyjnego ma znaczenie szczególne. Pośród rankingów, w jakich uczestniczymy, jakie obserwujemy, jakimi się chwalimy bywają bowiem i takie, kiedy jesteśmy oceniani zewnętrznie, na przykład przez urzędników albo przez dziennikarzy. Natomiast tutaj sami dla siebie stanowimy kryteria i sami między sobą podejmujemy decyzje o jakości naszych osiągnięć - powiedział przewodniczący Kapituły konkursu, prof. dr hab. Tadeusz Zgółka.
Uczelnie przystępujące do konkursu poddane zostały wnikliwej ocenie, na którą składała się analiza ankiet badających różne aspekty funkcjonowania placówki. Pytania z bloku "uczelnia widoczna w Internecie" dotyczyły przede wszystkim charakteru witryny uczelni, częstotliwości prowadzonych aktualizacji, sposobów monitorowania ruchu internautów oraz przeprowadzonych modernizacji strony. W ramach "nowoczesnych technologii wykorzystywanych w dydaktyce" pytano przede wszystkim o urządzenia wspierające proces dydaktyczny (notebooki, tablice interaktywne, odtwarzacze multimedialne itp.), wykorzystywanie podczas zajęć innowacyjnych i nowoczesnych technologii (gry symulacjne, wirtualne światy, portale, czaty, blogi), prowadzenie platformy edukacyjnej, kursów e-learning i blended learning, udostępnianie podcastów, a także analizowano wyposażenie sali wykładowej i ćwiczeniowej. W kolejnym obszarze - "technologie ułatwiające studiowanie i dostęp do wiedzy" oceniano przede wszystkim internetowy system rejestracji kandydatów, prowadzenie e-Dziekanatu i elektronicznych indeksów, wirtualny dostęp do katalogów biblioteki oraz czytelni, a także możliwość korzystania z internetowych wersji czasopism i dzienników. Ostatni, czwarty blok pytań dotyczący "tworzenia perspektyw zawodowych" analizował takie obszary aktywności uczelni jak współpraca z pracodawcami, działalność inkubatora przedsiębiorczości, parku technologicznego, powstawanie firm spin-off, organizowanie praktyk, staży, targów pracy, dni kariery, dodatkowych kursów dla studentów, prowadzenie kierunków zamawianych oraz promowanie najlepszych studentów.

Jeśli spodobał Ci się nasz artykuł,

wrzuć nam coś do kapelusza :)

Wesprzyj jednorazowo

Wdzięczny Zespół Calisia.pl

Przeglądaj artykuły z 16 lat istnienia portalu Calisia.pl - od 2007 roku do dziś !

Opinie użytkowników:

Te artykuły mogą cię zainteresować