Społeczne

CPK przedstawił nowy wariant przebiegu Kolei Dużej Prędkości przez Kalisz. Co zakłada W9?

2022-12-16 14:50:36 red

„W9” – tak nazywa się najnowszy projekt przebiegu KDP na trasie Sieradz – Kalisz – Pleszew – Poznań. - Podjęliśmy decyzję o istotnej modyfikacji wariantu W1 polegającej na stworzeniu hybrydy łączącej zalety kilku wariantów na poszczególnych odcinkach – informuje spółka CPK.

zdjęcie ilustracyjne/fot. Patrycja Zarębska
zdjęcie ilustracyjne/fot. Patrycja Zarębska

Sprawa przebiegu Kolei Dużych Prędkości przez Kalisz wywołuje dużo emocji. Było to widać chociażby podczas spotkania konsultacyjnego na hali OSRiR we wrześniu tego roku (pisaliśmy o tym TUTAJ). W listopadzie do Kalisza przyjechał Marcin Horała sekretarz stanu w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej, pełnomocnikiem rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego (pisaliśmy o tym TUTAJ).

Tak naprawdę wszystkie wariant przebiegu trasy przez Kalisz przedstawione przez CPK były oprotestowywane przez mieszkańców. - Dziękujemy za aktywny udział w spotkaniach informacyjno-konsultacyjnych oraz za wszystkie głosy odnoszące się do poszczególnych wariantów przebiegu Linii Kolejowej nr 85 na odcinku Sieradz – Kalisz – Pleszew – Poznań. Otrzymaliśmy prawie 3 tysiące ankiet oraz około 12 tysięcy głosów w formie pism, maili i petycji. Odebraliśmy kilka setek połączeń telefonicznych – informuje spółka CPK - Naszym priorytetem jest minimalizacja wszelkich niedogodności, które mogą występować przy realizacji istotnej dla rozwoju Polski inwestycji, jaką bez wątpienia jest planowana linia kolejowa dużych prędkości nr 85 na odcinku Sieradz – Kalisz – Pleszew – Poznań – czytamy dalej.

Spółka poczyniła kroki, aby wypracować nowy wariant - Po ponownej analizie wszystkich 4 wariantów w zestawieniu z uwagami zgłoszonymi przez Państwa, wraz z Wykonawcą STEŚ podjęliśmy decyzję o istotnej modyfikacji wariantu W1 polegającej na stworzeniu hybrydy łączącej zalety kilku wariantów na poszczególnych odcinkach. W następstwie powyższego, Spółka CPK wprowadziła do analiz Etapu II STEŚ wariant hybrydowy oznaczony dla uniknięcia niejasności nowym symbolem W9, który jest kompilacją przebiegu wariantu W1 do rejonu Kalisza, W3 od Kalisza do Kotlina i W2 od Kotlina do Poznania – informuje CPK - Wobec tego, w analizie wielokryterialnej trasowanie W1 zostało zastąpione trasowaniem W9 i to ono jest skierowane do dalszej analizy wraz z przebiegami W2, W3 i W4 celem wybrania wariantu inwestorskiego w I kwartale 2023 r. - dodaje.

Wariant "W9" przedstawia poniższa mapa.

Według tego wariantu szybka kolej miałaby wjeżdżać do Kalisza od strony Boczkowa, prze ul. Inwestorską do Wrocławskiej i łączyć się z istniejąca już infrastrukturą kolejową, aż do skrzyżowania ul. Świętokrzyskiej z Krzywą, gdzie miałaby odbić w lewo przez teren mleczarni, następnie ul. Częstochowską w stronę Szałe do istniejącej już linii kolejowej.

Pełny przebieg trasy ze szczegółami jest dostępny na stronie https://www.cpk.pl/pl/mapa-stes-sieradz-kalisz-pleszew-poznan-wariant-9 

Jeśli spodobał Ci się nasz artykuł,

wrzuć nam coś do kapelusza :)

Wesprzyj jednorazowo

Wdzięczny Zespół Calisia.pl

Przeglądaj artykuły z 16 lat istnienia portalu Calisia.pl - od 2007 roku do dziś !

Opinie użytkowników:

Te artykuły mogą cię zainteresować