Społeczne
Ruszyła 4 edycja Młodzieżowych Misji Gospodarczych w Kaliszu! Zgłosiło się 9 szkół z subregionu kaliskiego [zdjęcia]
9 szkół z Kalisza i regionu, 12 zespołów, ponad 80 osób - biorą udział w 4 już edycji Młodzieżowych Misji Gospodarczych w Kaliszu. Po raz drugi partnerem projektu jest Akademia Kaliska a po raz pierwszy do współpracy przystąpiła Regionalna Izba Gospodarcza w Kaliszu.

16 marca w w Zespole Szkół Gastronomiczno-Hotelarskich w Kaliszu odbyło się spotkanie inaugurujące 4 edycję autorskiego projektu Młodzieżowych Misji Gospodarczych (MMG). Uczestniczyli w nim uczniowie 9 szkół z Kalisza i regionu, Małgorzata Spychalska - dyrektor Akademickiego Inkubatora Przedsiębiorczości Akademii Kaliskiej, Lidia Secler dyrektor Regionalnej Izby Gospodarczej w Kaliszu i Marek Nowak Prezes Zarządu RIG, Sylwia Radecka specjalista ds. szkoleń w Nestle Polska, Dyrektor "Gastronomika" Dorota Szaleniec-Plichta oraz zespół Centrum Wsparcia Rzemiosła Kształcenia Dualnego i Zawodowego w Kaliszu.
- Młodzieżowe Misje Gospodarcze to autorski projekt Centrum Wsparcia Rzemiosła Kształcenia Dualnego i Zawodowego w Kaliszu. W tym roku zgłosiło się do nas 9 szkół z subregionu kaliskiego - w sumie 12 zespołów. W projekt jest zaangażowanych ponad 80 osób - mówiła Magdalena Sekura-Nowicka, dyrektor CWRKDiZ w Kaliszu. - Młodzi ludzie dzisiaj myślą zupełnie inaczej. Liczymy, że będzie świeży duch i spojrzenie chociażby na rekrutację i sposób komunikacji wewnątrz firmy.
Od 2 lat partnerem projektu jest Akademia Kaliska.
- Studenci Akademii pełnią rolę mentorów, konsultantów. Do każdego zespołu przypisany jest jeden student, który sprawuje pieczę merytoryczną nad tym co młodzi ludzie ze szkoły ponadpodstawowej wypracowują.
Studenci z ramienia Akademii Kaliskiej uczestniczą w Młodzieżowych Misjach Gospodarczych po raz drugi. W zeszłym roku wraz z uczniami szkół ponadgimnazjalnych wypracowywali scenariusze dla branży lotniczej. W tym roku projekt poświęcony jest komunikacji i rekrutacji w branży spożywczej. Branża spożywcza i przemysł lotniczy są kluczowymi w regionie subkaliskim. Młodzież i studenci mają niepowtarzalną okazję spotkania się z czołowymi przedstawicielami, biznesem subregionu - Małgorzata Spychalska, dyrektor Akademickiego Inkubatora Przedsiębiorczości Akademii Kaliskiej. - Mają możliwość dotknięcia wiedzy i nauki od strony praktycznej oraz możliwość spotkania z czołowymi przedstawicielami biznesu. Mają możliwość porozmawiania na temat przyszłych praktyk i pracy zawodowej.
Po raz pierwszy do współpracy w ramach projektu przyłączyła się Regionalną Izba Gospodarcza w Kaliszu.
- Regionalna Izba Gospodarcza zrzesza przedsiębiorców. Mamy ponad 70 firm w Izbie, w których mamy nadzieję uczniowie będą pracowały. Nasze przedsiębiorstwa poszukują pracowników a tutaj znajdą się przyszli pracownicy. Mamy nadzieję, że zachęcimy uczniów do pozostania w Kaliszu i do pracy w naszych przedsiębiorstwach - mówiła Lidia Secler, dyrektor Regionalnej Izby Gospodarczej. - Branża spożywcza w regionie jest największym pracodawcą - jest firma Nestle, firma Colian. Poza tym nasze przedsiębiorstwa z branży spożywczej eksportują do 80 krajów świata.
Po części oficjalnej i prezentacji uczestników projektu, odbyły się pierwsze stacjonarne warsztaty. Uczniowie zasiedli przy stołach na sali Zespołu Szkół Gastronomiczno-Hotelarskich i mieli okazję poznać siebie nawzajem oraz nawiązać relacje.
W ramach projektu, oprócz warsztatów z zakresu projektowania rozwiązań, uczestnicy będą mieli możliwość poznania swoich mocnych stron i talentów, a podczas wizyt u pracodawców, będą mieli okazję zobaczyć firmę „od podszewki”, porozmawiać z osobami decyzyjnymi, sprawdzić jak w dzisiejszych czas funkcjonuje biznes. Udział w projekcie zakłada wysokie zaangażowanie uczniów i studentów w poszukiwanie i wypracowanie jednocześnie konkretnych rozwiązań dla firm biorących udział w projekcie.
Tegoroczna edycja Młodzieżowych Misji Gospodarczych będzie realizowana hybrydowo.
- Część spotkań będzie odbywać się stacjonarnie. Większość zadań będzie realizowana w trybie online. Do tego wykorzystane zostaną różne narzędzia, które młodzież będzie mogła wykorzystać w życiu zawodowym. Spotkania na zoomie, platforma mural, korzystanie z różnych innych nowinek technologicznych - mówiła Magdalena Sekura-Nowicka.
Projekt będzie realizowany od marca do końca maja br. 3 czerwca odbędzie się podsumowanie programu i uroczysta gala.
Jakie szkoły biorą udział w projekcie?
- Zespół Szkół Usługowo-Gospodarczych w Pleszewie
- Zespół Szkół Technicznych w Pleszewie
- Zespół Szkół nr 1 w Liskowie
- I Liceum Ogólnokształcące im A. Asnyka w Kaliszu
- Zespół Szkół Gastronomiczno-Hotelarskich im. Janka Bytnara "Rudego" w Kaliszu
- Technikum św. Józefa w Kaliszu
- Zespół Szkół Technicznych w Ostrowie Wielkopolskim
- Zespół Szkół Nr 2 w Ostrzeszowie
- Zespół Szkół Ponadpodstawowych w Zdunach
MMG to inicjatywa łącząca świat edukacji ze światem biznesu, angażująca każdą ze stron. W tym roku przed uczniami szkół ponadpodstawowych oraz studentami Akademii Kaliskiej będzie wyzwanie związane z komunikacją i rekrutacją przyszłości w firmach branży spożywczej.
Tegoroczny projekt obywa się we współpracy z:
- Regionalną Izbą Gospodarczą w Kaliszu
- Klastrem Spożywczym Południowej Wielkopolski
- NESTLE Polska
- Akademią Kaliską
Całość działań finansowana jest z budżetu Samorządu Województwa Wielkopolskiego poprzez Centrum Wsparcia Rzemiosła, Kształcenia Dualnego i Zawodowego w Kaliszu.
„Młodzieżowe Misje Gospodarcze” to innowacyjny projekt edukacyjno-zawodowy, który łączy trzy strony: uczniów szkół ponadpodstawowych, studentów i pracodawców.
Jeśli spodobał Ci się nasz artykuł,
wrzuć nam coś do kapelusza :)


Wdzięczny Zespół Calisia.pl