Społeczne
II Targi Smart Biznes - młodzi przedsiębiorcy stworzyli własne biznesy [zdjęcia]
Firmy stworzone przez 12 grup dziecięcych i młodzieżowych – od nazwy, logo, ulotek, po produkty, foldery usługowe – to właśnie je mogliśmy podziwiać podczas II Targów Smart Biznes zorganizowanych przez Smart Club Szkołę Przedsiębiorczości dla Dzieci i Młodzieży.
Dzieci i młodzież w wieku od 7 do 16 tego roku życia tworzyła firmy w grupach około 5 – osobowych na warsztatach biznesowych organizowanych w ramach zajęć Smart Clubu. W pracach, szczególnie młodszym grupom pomagali trenerzy, ale sporą część zadań uczniowie wykonywali samodzielnie. - Chcieliśmy, żeby doświadczyli tego, czym jest planowanie i organizacja pracy, podział zadań, kreatywne wymyślanie rozwiązań, praca nad twórcza przy tworzeniu materiałów marketingowych, produktów, wymyślaniu usług, prezentacja i współpraca z innymi – mówi Agnieszka Kubicka – Błońska, założycielka szkoły Smart Club.
Przekrój biznesów stworzonych przez młodych ludzi był dość szeroki. Od firm usługowych po produkcyjne. Wśród nich znalazły się biznesy związane z żywnością Eko, wykorzystujące ideę recyklingu, ale też biznesy z branży kosmetycznej, modowej, pomagające w rozwoju przedsiębiorczej postawy i inne. Dzieci i młodzież prezentowały swoje projekty – jak na prawdziwe targi przystało – na stoiskach oraz na scenie. Tam wykazywali się zdolnościami prezentacyjnymi i reklamowymi.
Na etapie tworzenia firmy każde dziecko odegrało swoją rolę, związaną z jego mocnymi stronami.
Te warsztaty i same targi to cenne doświadczenie dla naszych uczniów bez względu na to czy założą w przyszłości firmę czy zdecydują się na inną drogę zawodową. - Podczas realizacji tego projektu uczyli się rzeczy, które są potrzebne każdemu człowiekowi – umiejętności współpracy, korzystania ze swoich mocnych stron, planowania i koordynowania działań, kreatywności, prezentacji i co najważniejsze – konsekwencji i brania odpowiedzialności za realizację wyznaczonego celu. To jest ideą Smart Clubu, by uczyć dzieci i młodzież tego, co będzie im potrzebne do budowania spełnionego, dobrego życia, co przygotuje ich do dorosłości – mówi Agnieszka Kubicka – Błońska
Pomysły młodych uczniów oceniała komisja konkursowa, w skład której weszło 3 przedsiębiorców. Oni we współpracy z zespołem szkoły, który miał okazję obserwować proces powstawania firm, wyłonili 3 pomysły, które zdobyły największą liczbę punktów w kategoriach: szansa powodzenia na rynku, prezentacja na stoisku i na scenie, materiały marketingowe, współpraca, zaangażowanie i samodzielność wykonania.
- Targi Smart Biznes są cykliczną imprezą organizowaną na zakończenie roku w Smart Club Szkole Przedsiębiorczości dla Dzieci i Młodzieży. W ubiegłym roku z powodu pandemii nie mogliśmy zorganizować tego wydarzenia, ale w tym roku stało się to już możliwe. Dla nas przez to wydarzenie chcemy pokazywać młodych, przedsiębiorczych ludzi, ale przede wszystkim dawać im okazję do współpracy i prezentacji tego, co stworzyli. Praktyka przede wszystkim - dodaje Agnieszka Kubicka – Błońska. – Jedną rzeczą jest mówić o współpracy, o ważnych punktach prezentacji, a inną dać jej po prostu doświadczyć, a na to przede wszystkim stawiamy. Wierzymy, że to będą bardzo cenne lekcje dla naszych uczniów.
Jeśli spodobał Ci się nasz artykuł,
wrzuć nam coś do kapelusza :)
Wdzięczny Zespół Calisia.pl