Usługi
Fachowe SEO i pozycjonowanie stron z firmą Afterweb.pl
Nawet dla profesjonalistów bardzo trudnym zadaniem okazuje się przewidywanie, co zmieni się w branży pozycjonowania stron w 2021 roku. Mimo to możemy z pewnością powiedzieć o kilku trendach, których niesłabnąca siła pozmieniała w tym sezonie priorytety marketerów działających online. W tym krótkim artykule z pomocą profesjonalistów postanowiliśmy przedstawić Wam wszystko to, co może decydować o wzroście i utrzymaniu wysokich lokat w wyszukiwarce.
Bądź na bieżąco z największymi zmianami w algorytmach wyszukiwarki
Największą zmianą, jeśli chodzi o algorytmy Google, na przestrzeni ostatnich miesięcy jest oczywiście kod określany akronimem BERT. Kładzie on jednoznaczny nacisk na analizę intencji przypisywanej użytkownikowi wpisującemu w wyszukiwarkę dowolne hasło. Gigant z Moutain View już na tym etapie próbuje odgadnąć, jakie są oczekiwania internauty i odpowiednio dostosować do nich listę wyświetlanych w SERPach stron. Oznacza to, że pozycjonerzy powinni powoli zacząć odchodzić od sztucznie nasycanych słowami kluczowymi tekstów na rzecz użyteczności i jakości informacji, które dostarczają. Taka zawartość w nadchodzącym czasie będzie premiowana, szczególnie że roboty indeksujące Google umieją coraz skuteczniej rozróżniać niuanse i subtelności lingwistyczne także w języku polskim. Właśnie dlatego nienaturalnie brzmiące teksty nie odpowiadające na pytania użytkownika odchodzą tym razem w absolutny niebyt.
„Co więcej, jeżeli już nastawiamy się na podsuwanie odbiorcom szybkich i konkretnych odpowiedzi, powinniśmy pomyśleć także nad wdrożeniem tzw. featured snippets – a więc polecanych fragmentów zawierających odpowiedź na nurtujące internautę pytania. Będą one wyświetlane bezpośrednio w rezultatach wyszukiwania, co pozwoli Ci zagarnąć od Google jeszcze więcej miejsca dla swojej marki.” źródło: https://afterweb.pl/
Przygotowanie tego rodzaju zabiegów najlepiej zostawić specjalistom z doświadczonej agencji SEO – próbując mierzyć się z nimi samodzielnie stracimy tylko cenny czas, który moglibyśmy produktywnie wykorzystać w innych obszarach działalności.
Przygotuj stronę na wyszukiwanie głosowe i urządzenia przenośne
Równie istotne w nadciągającym roku okazują się według specjalistów z firmy afterweb.pl takie trendy na pozycjonowanie stron jak chociażby często używany przez użytkowników Voice Search czy też ogólna filozofia web designu związana ze stawianiem urządzeń przenośnych na pierwszym miejscu. Jeśli chodzi o wyszukiwanie głosowe, warto zauważyć, że dość mocno zmienia ono kształt lądujących w wyszukiwarce zapytań – stają się one bardziej potoczne i zdecydowanie dłuższe niż moglibyśmy oczekiwać. Stąd też warto przemyśleć dopasowanie fraz kluczowych do tej swoistej specyfiki języka mówionego – stawką są setki, o ile nie tysiące wyszukiwań powiązanych z Twoją dyscypliną każdego dnia.
Na dokładkę możemy sobie wyobrazić, że obecnie aż ponad 50% haseł wpisywanych w Google pochodzi ze smartfonów i tabletów. Sprawia to, że coraz częściej twórcy stron i fachowcy z agencji SEO najpierw zajmują się budową strony dla narzędzi mobilnych a dopiero później zajmują się desktopami. Oczywiście w tym zakresie możesz działać na własną rękę, jednak to zatrudnieni w agencjach marketingu internetowego web developerzy pomogą Ci wynieść projekt na prawdziwe wyżyny funkcjonalności i designu.