Kultura
RapGra na Polach Marsowych – 1. dzień Festiwalu [ZDJĘCIA]
Trwa pierwszy dzień festiwalu RapGra, który 20 i 21 czerwca 2025 roku odbywa się na Polach Marsowych. To nowe wydarzenie w kalendarzu miejskich imprez, zorganizowane z rozmachem i bezpłatne dla uczestników, już w dniu inauguracji przyciągnęło wielu fanów hip-hopu.

Piątek, 20 czerwca, to dzień poświęcony młodszemu pokoleniu artystów. Festiwalowa strefa otworzyła się już o 15:00, a od godziny 18:00 na scenie pojawiły się pierwsze sety DJ-skie. Od 19:00 rozpoczęły się występy młodych twórców: Kubeus, Majkel & Sepson, Mały e$ oraz MRL zaprezentowali swoje utwory, rozgrzewając publiczność przed głównymi koncertami wieczoru.
Po nich na scenie pojawili się uznani reprezentanci młodej sceny hip-hopowej: na godzinę 20 zaplanowano występ Miłego ATZ-a, na 21 Dziarmy, 22 – Young Igi'ego i na zamknięcie pierwszego dnia wydarzenia,na 23 – Otsoichodzi.
Rolę prowadzącego objął CNE – weteran polskiej sceny, współtwórca klasycznych składów i aktywny MC, znany z udziału w Gibon Składzie i współpracy z czołowymi artystami.
Jutro kontynuacja festiwalu z udziałem legend polskiego rapu. Drugi dzień imprezy rozpocznie się o godzinie 15:00 ponownym otwarciem strefy festiwalowej. Bramki zostaną otwarte o 17:00, a muzyczne emocje ruszą od 18:00 – wtedy na scenie pojawią się Tyredd x UTL, Mbaaaku, Comson/HaCe i Richard Jones. Ich występy stanowią muzyczne preludium do tego, co nastąpi później.
O godzinie 19:00 scenę przejmie O.S.T.R., ikona polskiej sceny rapowej. Następnie zagrają Polska Wersja, Hemp Gru z gościnnym udziałem Kaczego i Nizioła, a finałem sobotniego wieczoru będzie koncert Palucha.
Jak podkreśla prezydent miasta Krystian Kinastowski, nowy festiwal to odpowiedź na potrzeby młodszej publiczności. Organizacja imprezy to koszt rzędu blisko miliona złotych, z czego wynagrodzenia dla artystów i DJ-ów to 318 000 zł, infrastruktura sceniczna (scena, nagłośnienie, oświetlenie, multimedia, noclegi itp.) – 419 500 zł, produkcja i serwisy (ochrona, medyczne zabezpieczenie, sprzątanie, dokumentacja, identyfikacja wizualna) – 125 500 zł, materiały drukowane (plakaty, banery, opaski) – 10 000 zł, aranżacja strefy gastro i backstage’u – 36 000 zł, a ubezpieczenie i opłaty ZAiKS – 41 000 zł.
Jeśli spodobał Ci się nasz artykuł,
wrzuć nam coś do kapelusza :)


Wdzięczny Zespół Calisia.pl