Poranek pełen energii - 6 trików

2022-01-25 11:27:01 Artykuł sponsorowany

Energia po przebudzeniu jest niezwykle ważna, by zapewnić sobie dobry humor i siłę do działania podczas intensywnego dnia. Gdy jakość i długość snu jest nieodpowiednia, cierpi całe ciało oraz psychika, co objawia się zmęczeniem, drażliwością i dekoncentracją. Co robić po przebudzeniu, by dodać sobie motywacji do działania? Jak zadbać o najwyższą jakość snu, która decyduje o efektywności naszej pracy?

poranek-pelen-energii-6-trikow
poranek-pelen-energii-6-trikow

1. Pożywne śniadanie

Nie od dziś wiadomo, że pełnowartościowe śniadanie obfitujące w złożone węglowodany, pełnowartościowe białko oraz niezbędne nienasycone tłuszcze to podstawa, gdy chcemy dodać sobie energii na cały dzień. Wiele osób pomija najważniejszy posiłek w ciągu dnia, jakim jest śniadanie, co w kolejnych godzinach skutkuje zmęczeniem i osłabieniem. Poza tym brak dostarczanych kalorii podczas śniadania bardzo często przyczynia się do zwiększenia wagi, co powoduje otyłość i problemy zdrowotne. Doskonałą propozycją pożywnego śniadania jest jajecznica smażona na maśle w towarzystwie świeżych warzyw i kromki pełnoziarnistego chleba. 

2. Komfortowy sen 

Wygoda i komfort podczas snu są kluczowe, by obudzić się wypoczętym i zrelaksowanym. Oprócz długości snu należy zadbać o jego jakość. Najwyższy poziom snu gwarantuje prawidłowo wyprofilowany i wytrzymały materac. Jest to głównie ważne w przypadku osób borykających się z nadwagą, gdyż dopasowany do wagi materac zapewnia optymalne wsparcie całego ciała, szczególnie kręgosłupa. Dobrej jakości materac jest zakupem na lata, bo jest odporny na wszelkie odkształcenia. Więcej informacji dotyczących najlepszych modeli materacy najwyższej jakości, polecanych szczególnie osobom z większą wagą znajdziesz tu: https://materacekalisz.pl/materace-dla-osoby-ciezkiej-poznaj-najlepsze-modele.

3. Odpowiednie nawodnienie organizmu 

Szklanka wody po przebudzeniu pozwala nawodnić organizm w należyty sposób, co poprawia procesy pamięciowe mózgu i ogólne funkcjonowanie organizmu. Prawidłowa dawka nawodnienia to także sprzymierzeniec w utrzymaniu nienagannej sylwetki i stanu skóry. Polecana jest również szklanka wody przed snem, bo niweluje ryzyko odwodnienia i pogorszenie pracy układu krążenia. Dla tych osób, które nie lubią pić samej wody, rekomendowana jest niegazowana woda z dodatkiem świeżej cytryny. 

4. Chłodny prysznic

Nic tak nie dodaje energii, jak prysznic po przebudzeniu, szczególnie ten chłodniejszy. Pozwoli natychmiastowo się obudzić i dodatkowo hartuje organizm oraz poprawia odporność organizmu. Udowodniono, że zimny prysznic z rana wzmacnia psychikę i poprawia nastrój, powodując znacznie lepsze nastawienie i motywację do działania. 

5. Adekwatna ilość dostarczanych witamin

Organizm, któremu nie brakuje żadnych witamin i minerałów, pracuje w ciągu dnia na najwyższych obrotach. Słuszna ich dawka niweluje senność i rozkojarzenie. Szczególnie ważne jest, by zadbać o optymalną ilość witamin z grupy B oraz kwasu foliowego. Świetnym rozwiązaniem jest suplementacja kompleksem witamin, które pomagają uzupełnić wszelkie niedobory w organizmie. Jeżeli w ciągu dnia obserwujemy spadek energii, warto wprowadzić do diety żeń-szeń, który można spożywać w formie wygodnych tabletek lub proszku, idealnie komponującego się z napojami oraz owocowymi i warzywnymi sokami.

6. Poranne ćwiczenia fizyczne

Po przebudzeniu warto poświęcić kilka minut na ćwiczenia fizyczne i bynajmniej nie jest tu mowa o ciężkim i intensywnym treningu wytrzymałościowym. Już 15 minut relaksujących ćwiczeń rozciągających lub jogi wspomaga produkcję endorfin odpowiedzialnych za poziom zadowolenia. Oprócz tego regularne ćwiczenia przyspieszają metabolizm, co jest niezwykle istotne w celu utrzymania poprawnej masy ciała. Zdrowa dieta, dawka ruchu i dobry sen są niezbędne, by zapewnić sobie pozytywny poranek. Na stronie https://abcsnu.pl lub https://sleepinghouse.pl/139-materace-200x200 można wybrać idealny dla siebie i swojej rodziny materac, szczególnie z renomowanej firmy HIlding Anders, który pozwoli zachować zdrowie i wpłynie niezwykle korzystnie na jakość snu. 

Przeglądaj zasoby Calisia.pl

TE ARTYKUŁY MOGĄ CIĘ ZAINTERESOWAĆ