Marketing Wielopoziomowy. Co to takiego?

2013-11-20 21:15:00 Przemysław Janaśkiewicz

Osoby poszukujące dodatkowego zarobku, często trafiają na ogłoszenia firm działających w systemie Marketingu Wielopoziomowego zwanego MLM (z ang. Multi Level Marketing). Niewiele osób tak naprawdę wie czym jest MLM i dlatego postanowiłem napisać kilka artykułów na ten temat. Dzisiaj przedstawię ogólne informacje na ten temat.

Marketing Wielopoziomowy – MLM (z ang. Multi Level Marketing) zwany również marketingiem sieciowym określa strategię marketingową i sposób funkcjonowania firmy oraz jej współpracowników (niezależnych dystrybutorów). MLM to gałąź sprzedaży bezpośredniej, polegający na oferowaniu towarów i usług bezpośrednio konsumentom, na zasadach kontaktów indywidualnych, zazwyczaj w domu klienta, miejscu pracy lub w innych miejscach, poza stałymi punktami sprzedaży detalicznej. Jest to forma sprzedaży detalicznej poza tradycyjną siecią sklepową. Sprzedaż bezpośrednia wymaga osobistej prezentacji produktu i udzielenia stosownych wyjaśnień.

Marketing wielopoziomowy pozwala sprzedawcom na budowanie osobistych struktur współpracowników, od których obrotu otrzymuje się dodatkowe prowizje. Każdy sprzedawca w marketingu wielopoziomowym ma możliwość zbudowania własnej struktury handlowców, w której każdy z nich wynagradzany jest na podstawie obowiązującego w danej firmie planu marketingowego. Jednocześnie, bycie wyżej w firmowej hierarchii niekoniecznie przekłada się na wyższe zarobki – zależą one bowiem od wspomnianego planu marketingowego.

źródło: wikipedia

Dzisiaj tylko teoria. W następnych artykułach przedstawię bardziej praktyczną stronę marketingu wielopoziomowego.

Chciałbym, aby informacje zawarte w artykułach były jak najbardziej przydatne dla Was i mam prośbę, abyście w komentarzach napisali jakie kwestie mam poruszyć.

Jeśli spodobał Ci się nasz artykuł,

wrzuć nam coś do kapelusza :)

Wesprzyj jednorazowo

Wdzięczny Zespół Calisia.pl

Przeglądaj artykuły z 16 lat istnienia portalu Calisia.pl - od 2007 roku do dziś !

Opinie użytkowników:

Te artykuły mogą cię zainteresować