Społeczne

Marka MLEKOVITA obchodzi 30. urodziny!

2022-06-21 11:30:00 Mlekovita

Mlekovita, firma o długoletniej tradycji i ugruntowanej pozycji nie tylko na rynku polskim, ale również zagranicznym, w 2022 roku obchodzi 30-lecie marki. Twórcą nazwy i logo jest Dariusz Sapiński, od czterech dekad zarządzający firmą, autor jej obecnego sukcesu: pozycji numer 1 w branży mleczarskiej w Europie Środkowo-Wschodniej. To on rozwinął polskie mleczarstwo na światową skalę.

Mlekovita
Mlekovita

Firma, której centrala usytuowana jest w stolicy polskiego mleczarstwa, malowniczym podlaskim miasteczku, swoją renomę tworzy blisko 95 lat. Do lat 90. XX w. była jedną z wielu, wówczas blisko 310 okręgowych spółdzielni mleczarskich (a ponad 430 przedsiębiorstw zajmujących się skupem i przerobem mleka). Gdy jednak za sprawą Prezesa Zarządu Dariusza Sapińskiego rozpoczął się okres dynamicznego rozwoju, zapadła decyzja o wyróżnieniu ówczesnej Okręgowej Spółdzielni Mleczarskiej w Wysokiem Mazowieckiem spośród innych podobnych firm. Prace nad koncepcją nowej marki zostały zainicjowane w 1991 r. Stworzenie nazwy i opracowanie logo przez Prezesa Zarządu Dariusza Sapińskiego oraz wprowadzenie ich jako brandu na szaty graficzne produktów zajęły zaledwie kilka miesięcy i już w 1992 roku marka MLEKOVITA mogła zadebiutować na rynku, a wyroby nią oznaczone znaleźć się na sklepowych półkach. Pojawienie się marki Mlekovita na rynku było o tyle istotne, że wyznaczyło nowe trendy – drogę do naśladowania dla innych spółdzielni mleczarskich w Polsce, a firmie z Wysokiego Mazowieckiego otworzyło drzwi do dynamicznego rozwoju. Od tej chwili spółdzielnia rosła bowiem w siłę – w ciągu ostatnich trzech dekad liczba spółdzielni mleczarskich spadła o połowę, a Mlekovita w roku jubileuszu 30-lecia brandu jest największą grupą mleczarską nie tylko w Polsce, ale w całej Europie Środkowo-Wschodniej. Tworzy ją już 22 zakłady produkcyjne, 34 własne centra dystrybucyjne, w tym pierwsze w branży hurtownie w formacie Cash&Carry, oraz 147 sklepów Mlekovitka i sklep internetowy www.mlekovitka.pl. Ponadto Mlekovita od lat pracuje zgodnie ze Zintegrowanym Systemem Zarządzania, obejmującym System Zarządzania Środowiskowego ISO 14001 oraz System Bezpieczeństwa Żywności FSSC 22000, który jest równoważny z IFS i BRC.

Swoją obecną pozycję i siłę marki Mlekovita zawdzięcza efektywnemu zarządzaniu. Prezes Dariusz Sapiński od początku swojej pracy na czele firmy dążył do stałego jej rozwoju, zdobywania rynków międzynarodowych i umacniania pozycji poprzez profesjonalizm i najwyższą jakość oferowanych produktów. Twórcze i nowatorskie podejście do biznesu pozwoliły odnieść sukces w mocno konkurencyjnej branży mleczarskiej – sukces, którego miarą jest siła marki.

Budowa silnej, wiarygodnej marki jest niezwykle istotna, nie tylko dla Mlekovity – silna marka jest bowiem siłą napędową konkurencyjności, symbolem jakości, wiodącej pozycji na rynku, prestiżu oraz uznania. Pomaga nie tylko podtrzymać dobre relacje z dotychczasowymi klientami, ale i zdobywać nowych, budując i utrzymując ich lojalność, gdyż najchętniej wybierają produkty markowe, wiedząc, że dobry brand to gwarancja satysfakcji oraz oryginalności – mówi Prezes Zarządu Grupy Mlekovita Dariusz Sapiński. – Dlatego codziennie pracuję na to, by wciąż rozwijać markę Mlekovita jako brand utożsamiany ze stabilnością, jakością i zaufaniem. Jesteśmy wiarygodnym partnerem biznesowym i warto nam zaufać, gdyż to zaufanie stanowi filar partnerskiego biznesu, a nasze innowacyjne produkty, cenione i dostosowane do gustów konsumentów, dostarczamy nie tylko do sklepów w całej Polsce, ale także do 167 krajów na świecie.

Wszystko to dowodzi, że obrana 30 lat temu droga była słuszna – Mlekovita od początku swojego istnienia cieszy się uznaniem zarówno konsumentów, jak i ekspertów, zdobywając liczne nagrody dla marki i jej produktów. Od lat jest najcenniejszą marką produkcyjnego i spożywczego sektora polskiej gospodarki, co potwierdzają rankingi najcenniejszych marek m.in. „Gazety Finansowej” i „Forbesa”, w których w swojej branży Mlekovita nie ma sobie równych.

Cieszę się, że Mlekovita niezmiennie okazuje się najlepszą i najcenniejszą marką w branży. To kolejne potwierdzenie właściwie obranej 30 lat temu strategii, w której stawiamy na długofalową i partnerską współpracę z dostawcami mleka oraz konsekwentny rozwój dla dobra konsumentów – mówi Prezes Zarządu Grupy Mlekovita Dariusz Sapiński. Bo historia marki Mlekovita pisana jest ciągłym rozwojem. Przychody firmy co dekadę wzrastają dwudziestokrotnie, w 2021 roku wyniosły ponad 6,3 mld złotych. W ostatnim roku na inwestycje wydano blisko 85 mln złotych, a w ostatnim dziesięcioleciu – ponad 1 mld złotych. Dwie najważniejsze w ostatnim czasie to zakończona w 2017 r. największa w historii firmy inwestycja: budowa Fabryki Proszków Mlecznych oraz otwarte w 2021 r. największe i najnowocześniejsze w mleczarstwie centrum logistyczne. Pozwala to z ufnością patrzeć w przyszłość i rozwijać firmę i brand Mlekovita.

 

Dziękujemy za przeczytanie tego artykułu.

Pomóż nam w rzetelnym informowaniu mieszkańców miasta i regionu. Wspieraj niezależne dziennikarstwo.

Naszą misją jest dostarczanie czytelnikom wszelkich informacji dotyczących życia społecznego, polityki, sportu i kultury. W dobie fake newsów oraz mediów zależnych od barw politycznych, dostarczamy informacje obiektywne, niezależne i rzetelne. Słuchamy głosu każdej strony, każdego środowiska, każdego mieszkańca. Wspieramy tych, którzy potrzebują pomocy i działają charytatywnie. Popieramy wszelkie akcje społeczne, relacjonujemy protesty, reprezentujemy interesy mieszkańców. Promujemy przedsiębiorców i firmy lokalne.

Jako medium internetowe stawiamy na szybkość i jakość przekazywania informacji. Podajemy tylko sprawdzone i potwierdzone wiadomości - weryfikowane u źródła. Nie szukamy tanich sensacji.

Bezpłatnie udostępniamy Wam nasz portal. Jako jedyny portal lokalny umożliwiamy Wam samodzielne dodawanie własnych, niekomercyjnych artykułów. Jako jedyny portal lokalny oddajemy do Waszej dyspozycji archiwum artykułów z ostatnich 12 lat - jest ich prawie 40 tysięcy! Dostęp do wszystkich treści zawsze był, jest i będzie darmowy. Nie stoją za nami korporacje ani organizacje. Funkcjonujemy dzięki reklamodawcom i dzięki Wam - czytelnikom portalu Calisia.pl

Na świecie coraz więcej tytułów wprowadza opłaty lub zachęca do dobrowolnego wspierania ( theguardian.com, Wikipedia ). W dobie koronawirusa, kiedy również i reklamodawcy przechodzą przez „turbulencje”, zachęcamy Was do dobrowolnego wsparcia Calisia.pl poprzez kliknięcie poniżej i wybranie jednej z opcji wsparcia (czyli dobrowolna wpłata). Nawet niewielka miesięczna kwota pomoże nam w rozwijaniu Calisia.pl. Wpłaty obsługuje bezpieczny i sprawdzony system PayPal. Z góry dziękujemy!

Przeglądaj zasoby Calisia.pl

Te artykuły mogą cię zainteresować