Społeczne

Ile kosztował remontu gabinetu prezydenta Kalisza? Padają konkretne kwoty. Ceny niektórych elementów wyposażenia porażają!

2021-01-16 08:00:00 red

Ponad 52 tysiące złotych kosztował remont gabinetu prezydenta obejmujący m.in. nowe tapety czy cyklinowanie i lakierowanie parkietu. Do tego doszły także koszty związane z wyposażeniem gabinetu - łącznie ponad 140 tysięcy złotych. W odpowiedzi na interpelację radnego Dariusza Grodzińskiego dowiadujemy się m.in. że lustro w ramie drewnianej o wymiarach 3,0 m x 2,56 m kosztowało 4.300,00 złotych netto, a to jeden z wielu kosztownych elementów. Prezydent wydał w tej sprawie specjalne oświadczenie, które cytujemy w całości poniżej.

zdjęcie ilustracyjne
zdjęcie ilustracyjne

Oświadczenie

Krystiana Kinastowskiego

Prezydenta Miasta Kalisza

dotyczące remontu

pomieszczeń reprezentacyjnych w ratuszu

 

Informuję, że w 2020 roku rozpoczął się remont pomieszczeń reprezentacyjnych na pierwszym piętrze ratusza.

Prace w sali recepcyjnej zrealizowano na podstawie dokumentacji projektowej kolorystyki sali recepcyjnej kaliskiego ratusza oraz dokumentacji technicznej i projektowej, wymiany instalacji c.o. oraz elektrycznej i technicznej sali recepcyjnej kaliskiego ratusza wykonanych odpowiednio w 2018 i 2019 roku przez LOKUM Małgorzata Paszyn Sp. K. Kosztorys inwestorski zakładał cenę wykonania robót 464.371,40 zł brutto. W trzecim postępowaniu przetargowym, przeprowadzonym w 2020 roku, wyłoniono wykonawcę. Wybrana została oferta firmy Andrzej Kosior Zakład Budowlany Budownictwa Mieszkaniowego i Infrastruktury Towarzyszącej z siedzibą w Kaliszu, która ostatecznie wykonała prace za kwotę 520.364,31 zł.

Obecnie prowadzone jest postępowanie dotyczące wyposażenia sali recepcyjnej. Kosztorys zakłada kwotę 352.956 zł brutto. W grudniu 2020 r. przeprowadzono postępowanie przetargowe w podziale na dwie części. Pierwsza część, dotycząca stołów, mównicy i prezydium, została unieważniona. W drugiej części postępowania, dotyczącej zamówienia 70 krzeseł fotelowych oraz 90 krzeseł, wyłoniono wykonawcę. Została nim firma Noti z Wrocławia, która zrealizuje zamówienie za kwotę 156.333 zł. Obecnie w przygotowaniu jest kolejne postępowanie dotyczące pierwszej części zamówienia. Remont sali recepcyjnej realizowany był ze środków zabezpieczonych w budżecie miasta na 2020 rok.

Gabinet prezydenta miasta został wyremontowany na podstawie projektu, sporządzonego przez Aleksandrę Majtkę-Małecką w 2019 roku. Kosztorys inwestorski zakładał ceny brutto: robót 73.496,75 zł i wyposażenia 129.941,07 zł. W wyniku zapytania ofertowego wyłoniono wykonawcę robót remontowych: Przedsiębiorstwo Usługowe - Dorota Lądowska, który zrealizował zadanie za kwotę 52.508,15 zł. W zakresie wyposażenia gabinetu zgodnie z projektem realizowane były dwie umowy: na dostawę i montaż wyposażenia za kwotę 70.948,86 zł, a także na wykonanie, dostawę i montaż mebli gabinetowych za kwotę 73.800,00 zł.

Remont gabinetu prezydenta przeprowadzony został ze środków bieżących, przeznaczonych na prace remontowe i utrzymanie budynku ratusza. Koszty remontu gabinetu wynikają z przyjętych rozwiązań projektowych, zgodnych z zabytkowym charakterem obiektu.

Remont gabinetu prezydenta miasta był planowany od 2017 roku. Meble w gabinecie prezydenta miasta wymienione zostały po raz ostatni w latach 1998 – 2002. Pomieszczenie to nie było remontowane od co najmniej kilkunastu lat. Miejsce pracy włodarza miasta, w którym odbywają się spotkania z udziałem gości krajowych i zagranicznych, było w bardzo złym stanie. Przed remontem na ścianach pojawiały się zacieki, odklejała i odbarwiała się tapeta, przy oknach odpadały części tynku, w bardzo złym stanie były: parkiet, drzwi wejściowe i ościeżnice.

Ponadto informuję, że prace remontowe w ratuszu rozpoczęły się w 2014 roku od kompleksowego remontu elewacji budynku. Następnie, w 2016 roku, w ramach dostosowania budynku do potrzeb osób niepełnosprawnych, został wykonany szyb windowy i platforma dla osób niepełnosprawnych umieszczona przy tylnym wejściu do ratusza. W 2018 roku rozpoczął się remont wieży, piwnic i patio. Dodatkowo na bieżąco w ciągu roku prowadzone są remonty ze środków Wydziału Administracyjno-Gospodarczego Urzędu Miasta Kalisza. Budżet ten zakłada rocznie wydatkowanie ok. 600.000 zł na remonty budynków urzędu.

W kolejnych latach planowane są dalsze prace remontowe w obiekcie, sprowadzające się do zapewnienia odpowiednich warunków bezpieczeństwa pożarowego oraz stworzenia właściwych warunków do obsługi mieszkańców.

Poniżej przedstawiam informację na temat zakresu prac w sali recepcyjnej oraz w gabinecie prezydenta miasta.

 

W sali recepcyjnej wykonano następujące prace:

- oczyszczenie detali architektonicznych i złoceń z kurzu;

- usunięcie warstw starej izolacji nad stropem drewnianym;

- wykonanie nowej izolacji stropu drewnianego;

- renowacja stropu drewnianego (w tym: odgrzybianie, oczyszczenie, położenie nowego lakieru);

- malowanie ścian farbami dedykowanymi do obiektów zabytkowych;

- odnowienie złoceń (położenie folii metalicznej techniką "na mikstion" i zabezpieczenie lakierem akrylowym) i detali architektonicznych;

- renowacja skrzydeł drzwiowych i ościeżnic;

- renowacja parkietu drewnianego.

- demontaż starych grzejników (6 sztuk);

- montaż nowych grzejników (3 sztuki).

- wymiana instalacji oświetlenia i gniazd 230, rozbudowa sytemu instalacji audiowizualnych w ścianach sali;

- konserwatorskie wyczyszczenie żyrandoli i kinkietów;

- wykonanie instalacji i dostawa nowego nagłośnienia (stare zostało zdemontowane).

 

W gabinecie prezydenta miasta wykonano następujące prace:

- usunięcie starych tapet ze ścian;

- dwuwarstwowe gładzie gipsowe na ścianach i sufitach ze wzmocnieniem siatką i gruntowaniem powierzchni;

- obudowa z płyt gipsowo-kartonowych;

- cyklinowanie i dwukrotne lakierowanie parkietu drewnianego wraz z wymianą listew podłogowych i progów;

- renowacja skrzydeł drzwiowych i wymiana osłon grzejników;

- montaż listew dekoracyjnych (sztukaterii);

- dwukrotne malowanie ścian i sufitów;

- przyklejenie tapety;

- demontaż i ponowny montaż opraw oświetleniowych;

- demontaż i ponowny montaż puszek i odgałęźników, gniazd i łączników.

 

Krystian Kinastowski

Prezydent Miasta Kalisza

 

 

Według informacji przekazanych przez prezydenta radnemu Dariuszowi Grodzińskiemu w odpowiedzi na interpelację gabinet wyposażono w:

- stół konferencyjny o wymiarach 3,5m x 1,10 m wg projektu -1 szt., 15.500,00 zł netto,

- lustro w ramie drewnianej o wymiarach 3,0 m x 2,56 m wg projektu -1 szt., 4.300,00 zł netto;

- konsola o wymiarach 1,20 m x 0,45 m x 0,80 wg projektu -1 szt., 3.800,00 zł netto,

- zabudowa biblioteczna (witryna/regał) o wymiarach 3,0 m x 1,20 m x 0,45 m wg projektu -1 kpl., 28.000,00 zł netto,

- rolety okienne wg projektu - 3 kpl., 8.400,00 zł netto,

- krzesła - 14 sztuk., 19250,00 zł netto,

- fotel biurowy -1 szt., 3.227,00 zł netto,

- stolik kawowy -1 szt., 2.620,00 zł netto,

- stolik pomocniczy -1 szt., 780,00 zł netto,

- sofa -1 szt., 10.195,00 zł netto,

- fotel - 2 szt., 12.520,00 zł netto,

- lampa biurkowa -1 szt., 720,00 zł netto,

- dywan -1 szt. o wymiarach 3,0 m x 4,0 m, 4.850,00 zł netto,

- dywan -1 szt. o wymiarach 3,0 m x 2,0 m, 2.550,00 zł netto,

- zegar ścienny -1 szt., 700,00 zł netto,

- kosz na śmieci -1 szt., 270,00 zł netto.

Dziękujemy za przeczytanie tego artykułu.

Pomóż nam w rzetelnym informowaniu mieszkańców Kalisza i regionu. Wspieraj niezależne dziennikarstwo.

Naszą misją jest dostarczanie kaliszanom wszelkich informacji dotyczących życia społecznego, polityki, sportu i kultury. W dobie fake newsów oraz mediów zależnych od barw politycznych, dostarczamy informacje obiektywne, niezależne i rzetelne. Słuchamy głosu każdej strony, każdego środowiska, każdego mieszkańca. Wspieramy tych, którzy potrzebują pomocy i działają charytatywnie. Popieramy wszelkie akcje społeczne, relacjonujemy protesty, reprezentujemy interesy mieszkańców. Promujemy przedsiębiorców i firmy lokalne.

Jako medium internetowe stawiamy na szybkość i jakość przekazywania informacji. Podajemy tylko sprawdzone i potwierdzone wiadomości - weryfikowane u źródła. Nie szukamy tanich sensacji.

Od 2007 roku bezpłatnie udostępniamy Wam nasz portal. Jako jedyny portal lokalny umożliwiamy Wam samodzielne dodawanie własnych, niekomercyjnych artykułów. Jako jedyny portal lokalny oddajemy do Waszej dyspozycji archiwum artykułów z ostatnich 12 lat - jest ich prawie 40 tysięcy! Dostęp do wszystkich treści zawsze był, jest i będzie darmowy. Nie stoją za nami korporacje ani organizacje. Funkcjonujemy dzięki reklamodawcom i dzięki Wam - czytelnikom portalu Calisia.pl.

Na świecie coraz więcej tytułów wprowadza opłaty lub zachęca do dobrowolnego wspierania ( theguardian.com, Wikipedia ). W dobie koronawirusa, kiedy również i reklamodawcy przechodzą przez „turbulencje”, zachęcamy Was do dobrowolnego wsparcia Calisia.pl poprzez kliknięcie poniżej i wybranie jednej z opcji wsparcia (czyli dobrowolna wpłata). Nawet niewielka miesięczna kwota pomoże nam w rozwijaniu Calisia.pl. Wpłaty obsługuje bezpieczny i sprawdzony system PayPal. Z góry dziękujemy!

Przeglądaj zasoby Calisia.pl

OPINIE UŻYTKOWNIKÓW:

TE ARTYKUŁY MOGĄ CIĘ ZAINTERESOWAĆ