Społeczne

Ile kosztował remontu gabinetu prezydenta Kalisza? Padają konkretne kwoty. Ceny niektórych elementów wyposażenia porażają!

2021-01-16 08:00:00 red

Ponad 52 tysiące złotych kosztował remont gabinetu prezydenta obejmujący m.in. nowe tapety czy cyklinowanie i lakierowanie parkietu. Do tego doszły także koszty związane z wyposażeniem gabinetu - łącznie ponad 140 tysięcy złotych. W odpowiedzi na interpelację radnego Dariusza Grodzińskiego dowiadujemy się m.in. że lustro w ramie drewnianej o wymiarach 3,0 m x 2,56 m kosztowało 4.300,00 złotych netto, a to jeden z wielu kosztownych elementów. Prezydent wydał w tej sprawie specjalne oświadczenie, które cytujemy w całości poniżej.

Krystian Kinastowski, prezydent Kalisza/fot. MW
Krystian Kinastowski, prezydent Kalisza/fot. MW

Oświadczenie

Krystiana Kinastowskiego

Prezydenta Miasta Kalisza

dotyczące remontu

pomieszczeń reprezentacyjnych w ratuszu

 

Informuję, że w 2020 roku rozpoczął się remont pomieszczeń reprezentacyjnych na pierwszym piętrze ratusza.

Prace w sali recepcyjnej zrealizowano na podstawie dokumentacji projektowej kolorystyki sali recepcyjnej kaliskiego ratusza oraz dokumentacji technicznej i projektowej, wymiany instalacji c.o. oraz elektrycznej i technicznej sali recepcyjnej kaliskiego ratusza wykonanych odpowiednio w 2018 i 2019 roku przez LOKUM Małgorzata Paszyn Sp. K. Kosztorys inwestorski zakładał cenę wykonania robót 464.371,40 zł brutto. W trzecim postępowaniu przetargowym, przeprowadzonym w 2020 roku, wyłoniono wykonawcę. Wybrana została oferta firmy Andrzej Kosior Zakład Budowlany Budownictwa Mieszkaniowego i Infrastruktury Towarzyszącej z siedzibą w Kaliszu, która ostatecznie wykonała prace za kwotę 520.364,31 zł.

Obecnie prowadzone jest postępowanie dotyczące wyposażenia sali recepcyjnej. Kosztorys zakłada kwotę 352.956 zł brutto. W grudniu 2020 r. przeprowadzono postępowanie przetargowe w podziale na dwie części. Pierwsza część, dotycząca stołów, mównicy i prezydium, została unieważniona. W drugiej części postępowania, dotyczącej zamówienia 70 krzeseł fotelowych oraz 90 krzeseł, wyłoniono wykonawcę. Została nim firma Noti z Wrocławia, która zrealizuje zamówienie za kwotę 156.333 zł. Obecnie w przygotowaniu jest kolejne postępowanie dotyczące pierwszej części zamówienia. Remont sali recepcyjnej realizowany był ze środków zabezpieczonych w budżecie miasta na 2020 rok.

Gabinet prezydenta miasta został wyremontowany na podstawie projektu, sporządzonego przez Aleksandrę Majtkę-Małecką w 2019 roku. Kosztorys inwestorski zakładał ceny brutto: robót 73.496,75 zł i wyposażenia 129.941,07 zł. W wyniku zapytania ofertowego wyłoniono wykonawcę robót remontowych: Przedsiębiorstwo Usługowe - Dorota Lądowska, który zrealizował zadanie za kwotę 52.508,15 zł. W zakresie wyposażenia gabinetu zgodnie z projektem realizowane były dwie umowy: na dostawę i montaż wyposażenia za kwotę 70.948,86 zł, a także na wykonanie, dostawę i montaż mebli gabinetowych za kwotę 73.800,00 zł.

Remont gabinetu prezydenta przeprowadzony został ze środków bieżących, przeznaczonych na prace remontowe i utrzymanie budynku ratusza. Koszty remontu gabinetu wynikają z przyjętych rozwiązań projektowych, zgodnych z zabytkowym charakterem obiektu.

Remont gabinetu prezydenta miasta był planowany od 2017 roku. Meble w gabinecie prezydenta miasta wymienione zostały po raz ostatni w latach 1998 – 2002. Pomieszczenie to nie było remontowane od co najmniej kilkunastu lat. Miejsce pracy włodarza miasta, w którym odbywają się spotkania z udziałem gości krajowych i zagranicznych, było w bardzo złym stanie. Przed remontem na ścianach pojawiały się zacieki, odklejała i odbarwiała się tapeta, przy oknach odpadały części tynku, w bardzo złym stanie były: parkiet, drzwi wejściowe i ościeżnice.

Ponadto informuję, że prace remontowe w ratuszu rozpoczęły się w 2014 roku od kompleksowego remontu elewacji budynku. Następnie, w 2016 roku, w ramach dostosowania budynku do potrzeb osób niepełnosprawnych, został wykonany szyb windowy i platforma dla osób niepełnosprawnych umieszczona przy tylnym wejściu do ratusza. W 2018 roku rozpoczął się remont wieży, piwnic i patio. Dodatkowo na bieżąco w ciągu roku prowadzone są remonty ze środków Wydziału Administracyjno-Gospodarczego Urzędu Miasta Kalisza. Budżet ten zakłada rocznie wydatkowanie ok. 600.000 zł na remonty budynków urzędu.

W kolejnych latach planowane są dalsze prace remontowe w obiekcie, sprowadzające się do zapewnienia odpowiednich warunków bezpieczeństwa pożarowego oraz stworzenia właściwych warunków do obsługi mieszkańców.

Poniżej przedstawiam informację na temat zakresu prac w sali recepcyjnej oraz w gabinecie prezydenta miasta.

 

W sali recepcyjnej wykonano następujące prace:

- oczyszczenie detali architektonicznych i złoceń z kurzu;

- usunięcie warstw starej izolacji nad stropem drewnianym;

- wykonanie nowej izolacji stropu drewnianego;

- renowacja stropu drewnianego (w tym: odgrzybianie, oczyszczenie, położenie nowego lakieru);

- malowanie ścian farbami dedykowanymi do obiektów zabytkowych;

- odnowienie złoceń (położenie folii metalicznej techniką "na mikstion" i zabezpieczenie lakierem akrylowym) i detali architektonicznych;

- renowacja skrzydeł drzwiowych i ościeżnic;

- renowacja parkietu drewnianego.

- demontaż starych grzejników (6 sztuk);

- montaż nowych grzejników (3 sztuki).

- wymiana instalacji oświetlenia i gniazd 230, rozbudowa sytemu instalacji audiowizualnych w ścianach sali;

- konserwatorskie wyczyszczenie żyrandoli i kinkietów;

- wykonanie instalacji i dostawa nowego nagłośnienia (stare zostało zdemontowane).

 

W gabinecie prezydenta miasta wykonano następujące prace:

- usunięcie starych tapet ze ścian;

- dwuwarstwowe gładzie gipsowe na ścianach i sufitach ze wzmocnieniem siatką i gruntowaniem powierzchni;

- obudowa z płyt gipsowo-kartonowych;

- cyklinowanie i dwukrotne lakierowanie parkietu drewnianego wraz z wymianą listew podłogowych i progów;

- renowacja skrzydeł drzwiowych i wymiana osłon grzejników;

- montaż listew dekoracyjnych (sztukaterii);

- dwukrotne malowanie ścian i sufitów;

- przyklejenie tapety;

- demontaż i ponowny montaż opraw oświetleniowych;

- demontaż i ponowny montaż puszek i odgałęźników, gniazd i łączników.

 

Krystian Kinastowski

Prezydent Miasta Kalisza

 

 

Według informacji przekazanych przez prezydenta radnemu Dariuszowi Grodzińskiemu w odpowiedzi na interpelację gabinet wyposażono w:

- stół konferencyjny o wymiarach 3,5m x 1,10 m wg projektu -1 szt., 15.500,00 zł netto,

- lustro w ramie drewnianej o wymiarach 3,0 m x 2,56 m wg projektu -1 szt., 4.300,00 zł netto;

- konsola o wymiarach 1,20 m x 0,45 m x 0,80 wg projektu -1 szt., 3.800,00 zł netto,

- zabudowa biblioteczna (witryna/regał) o wymiarach 3,0 m x 1,20 m x 0,45 m wg projektu -1 kpl., 28.000,00 zł netto,

- rolety okienne wg projektu - 3 kpl., 8.400,00 zł netto,

- krzesła - 14 sztuk., 19250,00 zł netto,

- fotel biurowy -1 szt., 3.227,00 zł netto,

- stolik kawowy -1 szt., 2.620,00 zł netto,

- stolik pomocniczy -1 szt., 780,00 zł netto,

- sofa -1 szt., 10.195,00 zł netto,

- fotel - 2 szt., 12.520,00 zł netto,

- lampa biurkowa -1 szt., 720,00 zł netto,

- dywan -1 szt. o wymiarach 3,0 m x 4,0 m, 4.850,00 zł netto,

- dywan -1 szt. o wymiarach 3,0 m x 2,0 m, 2.550,00 zł netto,

- zegar ścienny -1 szt., 700,00 zł netto,

- kosz na śmieci -1 szt., 270,00 zł netto.

Jeśli spodobał Ci się nasz artykuł,

wrzuć nam coś do kapelusza :)

Wesprzyj jednorazowo

Wdzięczny Zespół Calisia.pl

Przeglądaj artykuły z 16 lat istnienia portalu Calisia.pl - od 2007 roku do dziś !

Opinie użytkowników:

Te artykuły mogą cię zainteresować