Zdrowie

Długa kolejka pod kaliskim szpitalem do pobrania wymazu - czyli "Pan tutaj nie stał". Wyjaśniamy jak się zarejestrować i gdzie się udać

2021-06-04 14:29:59 BK

Parking szpitalny pełny, do punktu rejestracji i pobrania wymazu długa kolejka. Nic dziwnego chętnych jest sporo. Testy potrzebują osoby, które muszą trafić na szpitalny oddział, albo chcą podróżować za granicę lub wrócili do Polski, albo mają skierowanie od lekarza. Kaliszanie jednak zgłaszają problem z rzetelną informacją. Nie raz na darmo stali w kolejce pod chmurką. 

fot. BK
fot. BK

Otrzymaliśmy dziś sygnały od kaliszan, że na wymaz trzeba czekać nieco dłużej pod chmurką a kolejki są dość spore. Poważniejszym problemem ma być jednak brak konkretnych informacji, np. na którą godzinę trzeba przyjechać w przypadku testów komercyjnych. Często okazuje się, że w punkcie brakuje skierowania danej osoby i trzeba wypaść z kolejki.

- Dzień wcześniej przyjechaliśmy dowiedzieć się o cenę i godzinę testu komercyjnego. Dowiedzieliśmy się, że trzeba przyjechać następnego dnia na godzinę 10:00. Na drugi dzień, kiedy byliśmy już przy punkcie pobrań okazało się, że jednak na godzinę 12:00 i trzeba było czekać - informuje kaliszanka. - W kolejce czekali seniorzy. Kiedy podeszli do okienka okazało się, że nie było ich skierowań z oddziału. Wypadali więc z kolejki i musieli sami iść po skierowanie.

Takie sytuacje powodowały spięcia i niepotrzebne nerwy. Czekanie pod chmurką na słońcu jest dodatkowo uciążliwe zwłaszcza dla seniorów. Osoby, które czekały już ponad godzinę w kolejce, a musiały iść po skierowanie chciały do niej wrócić. To powodowało konflikty.

- Na kontenerach nie ma informacji. Ludzie podchodzą do Pań do okienka, jednak te prowadzą badania i nie mogą udzielić wszystkim informacji. Jest jeden punkt do rejestracji i do wymazu. Sama rejestracja trwa znacznie dłużej - wyjaśnia kaliszanka.

Pojechaliśmy na miejsce by sprawdzić jak wygląda obecnie sytuacja. Kolejka była spora. Czekali głównie seniorzy. Wielu siadało w cieniu na trawie by schronić się przed słońcem. Trzeba było uzbroić się w cierpliwość. Najpierw rejestracja, potem wymaz. Wszystko w jednym kontenerze. Średnio godzina czekania.

Punkt szczepień znajduje się tuż obok, po lewej stronie. Tam obowiązuje osobna kolejka. Jest przygotowana zadaszona poczekalnia. Przychodzą osoby umówione na konkretną godzinę. Warto to podkreślić, by osoby zarejestrowane na szczepienie nie stały w długiej kolejce do wymazu. 

Jak zarejestrować się na test finansowany przez NFZ?

Informacja dla osób, które są uprawnione do wykonania testów diagnostycznych na obecność wirusa SARS-CoV-2 finansowanych przez NFZ, pobieranych w punkcie pobrań przy Wojewódzkim Szpitalu Zespolonym im. L. Perzyny w Kaliszu. Rejestracja dla w/w osób poprzez ministerialny system elektroniczny e-kolejka. Pacjent otrzymuje skierowanie na wymaz → Skierowanie trafia do e-kolejki → E-kolejka rekomenduje placówkę w okolicy i wolny termin wymazu za 2 do 36 godzin → Pacjent otrzymuje SMS-a z miejscem pobrania wymazu, terminem oraz godziną i udaje się na wymaz.

Harmonogram czasu pracy punktu pobrań:

PONIEDZIAŁEK 09:00 – 12:00
WTOREK 09:00 – 12:00
ŚRODA 09:00 – 12:00
CZWARTEK 09:00 – 12:00
PIĄTEK 09:00 – 12:00
SOBOTA 08:00 – 10:00
NIEDZIELA 08:00 – 10:00
 
Punkt pobrań znajduje się na lewo przed wejściem do Szpitalnego Oddziału Ratunkowego w kontenerze.
 
W przypadku pytań lub wątpliwości informację można uzyskać pod numerem 606 917 093, który czynny jest w dni robocze od poniedziałku do piątku, w godzinach od 7:00 do 14:30, lub na adres e-mail: napierala.testy@szpital.kalisz.pl
 
Telefon kontaktowy służy wyłącznie do rejestracji osób:
1. skierowanych przez lekarzy POZ,
2. skierowanych do sanatorium, leczenia uzdrowiskowego oraz rehabilitacji
leczniczej w zakładach rehabilitacji leczniczej KRUS; testy diagnostyczne u ww.
osób są wykonywane nie wcześniej niż 6 dni przed rozpoczęciem turnusu,
3. kierowanych na badanie, które przebywają na kwarantannie na podstawie
skierowania SMS Państwowej Inspekcji Sanitarnej.
 
Jak skorzystać z płatnego testu (komercyjnego)?
 
Aby zapisać się na pobranie próbki i nie czekać w kolejce, należy zarejestrować się, dzwoniąc pod numer 606 917 093. W rejestracji pacjent otrzyma dokładny termin i godzinę pobrania próbki. Przed badaniem należy opłacić test w kasie, która znajduje się tuż przy szpitalnej szatni i jest czynna codziennie od godz. 7.00. Na test, poza dowodem osobistym i obowiązkową maseczką, zabieramy ze sobą paragon, będący dowodem opłacenia badania.

Wszelkie szczegóły co zabrać na wymaz, jak się przygotować i zarejestrować pod linkiem: http://szpital.kalisz.pl/uploads/PUNKT-POBRA%C5%83-GODZINY-4.5.pdf

 

Jak zarejestrować się na szczepienie?

Jeżeli jest już Twój etap rejestracji, masz 4 możliwości zapisu na szczepienie:

1. Zadzwoń na całodobową i bezpłatną infolinię - 989

Możesz to zrobić sam lub może Cię zapisać ktoś bliski z rodziny. Do zapisu wystarczy numer PESEL. Numer telefonu komórkowego nie jest wymagany, ale jeśli go podasz, otrzymasz SMS z potwierdzeniem umówienia wizyty na szczepienie. W ten sposób możesz zarejestrować swoich dziadków lub rodziców. Wystarczy, że rozpocznie się etap szczepień i będziesz miał numer PESEL bliskiej osoby.

Podczas rejestracji wybierzesz dokładny termin oraz miejsce szczepienia. Następnie - jeśli podałeś numer telefonu - otrzymasz SMS z potwierdzeniem umówienia wizyty na szczepienie.

Wideo

2. Zarejestruj się elektronicznie poprzez e-Rejestrację dostępną na pacjent.gov.pl

I. Pełna rejestracja z Profilem Zaufanym

Wymaga zalogowania się przez Profil Zaufany. System zaproponuje Ci pięć dostępnych terminów w punktach szczepień, które znajdują się blisko Twojego adresu. Jeśli żaden z proponowanych terminów nie będzie Ci pasował albo będziesz chciał zaszczepić się w innym punkcie, w innym mieście – będzie taka możliwość. Wystarczy, że skorzystasz z dostępnej wyszukiwarki i wskażesz dogodną dla Ciebie datę i lokalizację.

Zaraz po dokonaniu rezerwacji, otrzymasz powiadomienie SMS, a następnie ponownie przypomnimy Ci o szczepieniu dzień przed planowanym terminem.

Jeśli chcesz skorzystać z tego sposobu rejestracji, musisz posiadać Profil Zaufany. Jeżeli go nie masz, skontaktuj się z infolinią NFZ 989, bezpośrednio z wybranym punktem szczepień lub skorzystaj ze wsparcia swojej przychodni, albo skorzystaj z tzw. szybkiej rejestracji.

Kliknij i zarejestruj się.

II. Szybka rejestracja bez Profilu Zaufanego

Możesz skorzystać z szybkiej ścieżki rejestracji na szczepienie – bez logowania się przez Profil Zaufany. Wystarczy, że podasz swój numer PESEL, nazwisko i numer telefonu, a zaproponujemy ci termin i miejsce szczepienia.

Wejdź na stronę Zarejestruj się na szczepienie i przejdź na stronę e-rejestracji. Wybierz jedną z dwóch ścieżek: „szybka rejestracja”. Wpisz dane i kliknij „Zarejestruj się”. Otrzymasz wiadomość SMS z kodem. Wpisz kod w okienko, które pojawiło się po kliknięciu Zarejestruj się. Po zapisaniu się na termin szczepienia, otrzymasz SMS z potwierdzeniem umówienia wizyty na szczepienie z systemu e-zdrowie.

UWAGA! Szybka ścieżka służy tylko do umawiania terminu szczepienia – nie możesz go jednak w ten sposób zmienić lub anulować.

Jeśli dane nie będą się zgadzały, zobaczysz komunikat "Rejestracja nie jest możliwa". Może się tak zdrzyć jeśli:

•    np. podasz błędnie nazwisko lub PESEL
•    nie masz przy sobie telefonu i nie możesz podać kodu,
•    nie podasz wszystkich potrzebnych danych,
•    nie masz wystawionego e-skierowania.

Wideo

3. Skontaktuj się z wybranym punktem szczepień

Jeżeli chcesz zaszczepić się w konkretnym punkcie szczepień - skontaktuj się z nim. Mapa i dane kontaktowe punktów szczepień dostępne są tutaj.

W wybranym przez Ciebie punkcie szczepień nie znalazłeś dogodnego terminu? Zadzwoń na infolinię NFZ pod numer 989. Konsultanci pomogą Ci znaleźć inny punkt szczepień niedaleko Ciebie z terminem, który Ci pasuje.

ZOBACZ MAPĘ PUNKTÓW SZCZEPIEŃ 

4. Wyślij SMS

Wysyłając SMS pod jeden z wyżej wskazanych numerów (oba numery prowadzą do jednego systemu), połączysz się z systemem, który pokieruje Cię krok po kroku. Najpierw zostaniesz poproszony o przekazanie numeru PESEL, a potem o przesłanie kodu pocztowego. System zaproponuje Ci najbliższy termin na szczepienie w punkcie położonym blisko Twojego miejsca zamieszkania. Jeśli ten termin nie będzie dla Ciebie dogodny, będziesz mógł wybrać inne daty. Po zarejestrowaniu, na dobę przed szczepieniem otrzymasz SMS przypominającego o terminie i miejscu wizyty.

Ważne! Jeżeli w systemie rejestracji nie będzie wolnego terminu, do wszystkich osób, które wyślą SMS oddzwoni infolinia w chwili uruchomienia nowych terminów szczepień.

Sprawdź szczegóły dotyczące rejestracji przez SMS – kliknij.

Jeśli spodobał Ci się nasz artykuł,

wrzuć nam coś do kapelusza :)

Wesprzyj jednorazowo

Wdzięczny Zespół Calisia.pl

Przeglądaj artykuły z 16 lat istnienia portalu Calisia.pl - od 2007 roku do dziś !

Opinie użytkowników:

Te artykuły mogą cię zainteresować