Biznes
Colian łączy się z niemieckim Gubor Schokoladen
Kaliska firma Colian oraz niemiecki producent Gubor Schokoladen ogłosiły fuzję, która, jak deklarują, ma otworzyć nowy rozdział w historii europejskiego sektora słodyczy.

Jak podkreślają przedstawiciele firm, połączenie pozwoli na wzajemne wykorzystanie potencjałów i synergii, m.in. w obszarach zakupów, produkcji, logistyki oraz innowacji.
Fuzja z Gubor Schokoladen jest zgodna ze strategią globalnego rozwoju Grupy Colian i tworzy doskonałe zaplecze do intensyfikacji działań obu firm na rynkach lokalnych i szeroko poza nimi. Połączenie zaawansowanych procesów pozwoli jeszcze lepiej odpowiadać na zwiększające się potrzeby naszych klientów, dla których zróżnicowana i wysokiej jakości
oferta stanowi podstawę efektywnej współpracy. Znane marki Colian, m.in. Goplana, Grześki czy Jeżyki, w połączeniu z szerokim okazjonalnym portfolio Gubor Schokoladen, tworzą kompleksową propozycję idealnie wpisującą się w oczekiwania rynku. Fakt, że obie firmy kierują się rodzinnymi wartościami oraz stawiają na partnerskie relacje, utwierdza mnie w przekonaniu, że jest to bardzo dobry krok dla obu stron – mówi Jan Kolański, Prezes Grupy Colian.
Znane marki Colian, takie jak Goplana, Grześki czy Jeżyki, w połączeniu z szerokim okazjonalnym portfolio Gubor Schokoladen mają stworzyć kompleksową propozycję produktową, odpowiadającą na oczekiwania rynku.
Fuzja ma przynieść również korzyści w obszarze technologii. W przyszłości planowane jest utworzenie centrów doskonałości produkcyjnej, które będą bazować na wiedzy i doświadczeniu specjalistów obu firm.
Łącząc dwie silne firmy zbudowane na solidnych fundamentach, tworzymy ciekawą i zróżnicowaną ofertę dostępną z jednego źródła. Wraz z postępującą globalizacją handlu i przemysłu, coraz ważniejsza staje się skala działalności – wielkość produkcji oraz innowacje. Dzięki nowej strukturze jesteśmy idealnie przygotowani do sprostania obecnym wyzwaniom – zaznacza Claus Cersovsky, Prezes Gubor Schokoladen.
W wyniku połączenia powstanie organizacja produkująca około 85 tys. ton słodyczy rocznie, zatrudniająca łącznie 4200 pracowników w dwunastu zakładach. Szczegóły transakcji nie zostały ujawnione. Obecnie obie firmy kontynuują działalność w oparciu o dotychczasowe procedury.
Jeśli spodobał Ci się nasz artykuł,
wrzuć nam coś do kapelusza :)


Wdzięczny Zespół Calisia.pl