Auris - nowa rodzinna Toyota

2013-01-23 08:10:00 reklama

Najgorętszą premierą Toyoty w 2013 roku jest zupełnie nowy Auris. W drugiej generacji tego modelu, poza nazwą, zmienia się niemal wszystko. Całkowicie nowy wygląd nadwozia, zaprojektowane od podstaw wnętrze, nowa konstrukcja zawieszenia, komfort podróży jak w większych modelach, lepsze wyposażenie i niższe ceny.

Auris, jako nowa konstrukcja Toyoty, zadebiutował w Europie w końcu 2007 roku. W Polsce zaczął się cieszyć popularnością w 2008 roku, zastępując w kompaktowym nadwoziu hatchback, znaną i cenioną przez Klientów Corollę. Decyzja o zmianie nazwy sztandarowego modelu Toyoty, wywołała wówczas duże poruszenie. Wszyscy byli przyzwyczajeni, że pięciodrzwiowa i kompaktowa Toyota od lat nosiła nazwę Corolla. Po wielu sukcesach i dziewięciu generacjach tego modelu, rozpoczęła się jednak zupełnie nowa era – era Aurisa. Corolla pozostała w gamie samochodów Toyoty, jako czterodrzwiowa limuzyna typu sedan, oferowana przez firmę do dziś.

Już na pierwszy rzut oka, nadwozie otrzymało bardziej wyrazisty i dynamiczny wygląd. O ile pierwszy Auris wyróżniał się wysokością kabiny, druga generacja została wyraźnie obniżona. W tej chwili Auris będzie jednym z najniższych samochodów w swoim segmencie, przez co zyska na atrakcyjności wyglądu zewnętrznego, a dzięki przemyślanym rozwiązaniom konstrukcyjnym nie straci nic z przestronności wnętrza. Obniżenie nadwozia skutkuje wyraźną poprawą aerodynamiki, mniejszym zużyciem paliwa i bardziej dynamicznym prowadzeniem. Z zewnątrz wyróżniają się ostrzejsze kształty przednich i tylnych lamp, a sama przednia część nadwozia nawiązuje do ostatnio debiutujących modeli Toyoty: Yarisa i Avensisa. Pokrywa silnika poprowadzona jest niżej niż dotychczas, nadając całemu nadwoziu charakterystyczny, klinowaty kształt.
Zmiany w projekcie nadwozia pozwoliły poprawić parametry użytkowe Aurisa. Samochód jest o 30 mm dłuższy od poprzednika, lecz dzięki krótkim zwisom z przodu i z tyłu, nadal pozostaje jedną z najbardziej kompaktowych konstrukcji w swoim segmencie. W budowie samochodu zastosowana została stal o wysokiej odporności na rozciąganie, co pozwoliło inżynierom Toyoty zmniejszyć masę o średnio 40 kg oraz zdecydowanie obniżyć środek ciężkości pojazdu. To skutkuje nowymi doznaniami z prowadzenia Aurisa.



Co ciekawe, po raz pierwszy w historii modelu, poszczególne wersje silnikowo - wyposażeniowe będą różniły się od siebie także elementami wykończenia nadwozia. W nowym modelu dostępnych będzie aż 5 rodzajów zderzaków i 7 modeli felg. Dodatkowo, w reflektorach przednich znajdują się zintegrowane diody LED, służące do jazdy dziennej.
Olbrzymie zmiany zaszły także we wnętrzu Aurisa. Projektantom przyświecały dwa podstawowe założenia: stworzyć kierowcy idealne miejsce pracy oraz zadbać o wykończenie w najmniejszych detalach, nie rezygnując ze znanej z poprzednika wszechstronności i przestronności. W rezultacie, deska rozdzielcza otrzymała zupełnie nowy wygląd, o charakterystycznym, pionowym układzie, nawiązującym do akcentów stylistycznych ze sportowej Toyoty GT86.
Nowe przednie fotele mogą uchodzić za wzór komfortu i wygody, zapewniając odpowiednie podparcie ciała w każdej płaszczyźnie. Ich konstrukcja pozwoliła na obniżenie pozycji kierowcy aż o 40 mm w stosunku do poprzedniego modelu, co w połączeniu z mniejszym o 2 stopnie nachyleniem kolumny kierownicy, daje idealną pozycję dla kierowcy. Po pierwszych jazdach, zorganizowanych dla przedstawicieli prasy, które odbyły się w połowie grudnia, powszechnie chwalonym elementem były właśnie nowe fotele i optymalna pozycja za kierownicą.



Samo wykończenie konsoli centralnej i deski rozdzielczej daje wysokie poczucie jakości odczuwanej. Wszystkie ikony, czcionki, podświetlenia i kolorystyka zostały zunifikowane w eleganckiej formie. Pozostałe elementy wnętrza zostały wykonane z miękkich materiałów, a kierownicę i dźwignię zmiany biegów obszyto wysokiej jakości skórą nappa z eleganckimi przeszyciami. W wybranych wersjach wyposażenia, skóra znajduje się także na panelu przed pasażerem. W centralnym miejscu konsoli dominuje wyświetlacz systemu multimedialnego Toyota Touch, integrującego szereg funkcji, takich jak system audio, nawigację satelitarną, czy kamerę cofania.
Ilość miejsca, dostępna dla pasażerów jest porównywalna z Aurisem pierwszej generacji, a więc nadal jedna z największych w swojej klasie. Podobnie jak dotychczas, podłoga w tylnej części auta jest zupełnie płaska. Wewnątrz znajduje się także dużo miejsca na drobne przedmioty. Powiększony został bagażnik, który teraz liczy 360 litrów. Jego funkcjonalność zwiększa podwójna podłoga, której położenie można dowolnie modyfikować.
Najwięcej zmian użytkownicy samochodu odczują jednak po rozpoczęciu jazdy. Inżynierowie Toyoty wiele pracy włożyli w maksymalne podniesienie komfortu podróży, na który składają się zawieszenie i prowadzenie oraz cisza we wnętrzu. Pierwszy z elementów został wyraźnie poprawiony dzięki zastosowaniu konstrukcji wielowahaczowej w tylnej części zawieszenia (silniki 1.6 Valvematic, 2.0 D-4D oraz pełny napęd hybrydowy). Wrażenia z jazdy nowym Aurisem przypominają teraz podróż samochodem wyższej klasy. Zawieszenie jest bardziej sprężyste, nierówności na drodze pokonywane są płynnie, cicho i niemal niezauważalnie. Zmodyfikowane zostało także elektryczne wspomaganie kierownicy. Nowy Auris wyróżnia się teraz większą precyzją prowadzenia, stabilnością przy wysokich prędkościach oraz lepszym zachowaniem w zakręcie.



Wszyscy podróżujący docenią ciszę, która panuje we wnętrzu pojazdu. Wyraźnie ograniczony został hałas, który dobiega z komory silnika. Ta zmiana dotyczy wszystkich wersji Aurisa, niezależnie od tego, jaka jednostka pracuje pod maską. Przy wysokich prędkościach imponuje doskonałe wyciszenie kabiny od szumu powietrza opływającego samochód.
Pod maską nowego Aurisa znajdą się do wyboru: dwa silniki benzynowe (1.33 o mocy 99 KM i 1.6 o mocy 132 KM), dwie jednostki Diesla (1.4 D-4D o mocy 90 KM i 2.0 D-4D o mocy 124 KM) oraz pełny napęd hybrydowy (silnik benzynowy i elektryczny, o łącznej mocy 136 KM). Kompaktowa Toyota jest jedynym pojazdem w segmencie europejskich hatchbacków, oferującym aż trzy źródła napędu.
Wszystkie silniki zostały zoptymalizowane zarówno pod kątem osiągów, jak i zużycia paliwa. Poza wersją hybrydową, mistrzem oszczędności będzie jednostka Diesla 1.4 D-4D, której średnie zużycie paliwa wynosi jedynie 3.9 l/100 km. Nowością, w przypadku silnika benzynowego 1.6 Valvematic, będzie możliwość wyboru automatycznej, bezstopniowej skrzyni biegów typu CVT, która nie tylko zapewnia komfortową i płynną jazdę, ale także obniża zużycie paliwa o średnio 0.2 l/100 km.



Nowy Auris to zarazem zupełnie nowe możliwości wyposażenia i liczne gadżety uprzyjemniające podróż. Wśród nich znajdą się np. rozległy, szklany dach Skyview, rozciągający się niemal na całej długości dachu samochodu. Innym elementem przydatnym w zatłoczonych miastach, może okazać się system automatycznego parkowania SIPA. Nowinką techniczną, wpływającą zarówno na bezpieczeństwo, jak i na komfort jazdy, będzie system automatycznego włączania i wyłączania świateł drogowych. Nowy Auris, dzięki wbudowanej kamerze, sam rozpozna w nocy, czy przed nami lub z naprzeciwka jedzie inny samochód, przez samodzielne sterowanie światłami drogowymi. Dzięki temu w każdym momencie kierowca ma jak najlepiej oświetloną drogę.
Nową Toyotę Auris można zobaczyć w kaliskim salonie Toyoty. Zachęcamy do odwiedzenia salonu i zobaczenia, jak wiele ma do zaoferowania nowy Auris.

TOYOTA Mikołajczak
Kalisz, ul. Stanczukowskiego 25-27
tel.: (062) 760 56 00
fax: (062) 760 56 01
e-mail: kalisz@toyocar.pl
Strona internetowa kalisz.toyocar.pl
Salon Samochodowy czynny:
Poniedziałek - Piątek 9:00 - 17:00
Sobota 9:00 - 14:00

Jeśli spodobał Ci się nasz artykuł,

wrzuć nam coś do kapelusza :)

Wesprzyj jednorazowo

Wdzięczny Zespół Calisia.pl

Przeglądaj artykuły z 16 lat istnienia portalu Calisia.pl - od 2007 roku do dziś !

Opinie użytkowników:

Te artykuły mogą cię zainteresować