Kultura

48. Międzynarodowy Festiwal Pianistów Jazzowych – piątek

2021-11-18 10:12:47 CKiS

Wydarzenie

Wydarzenie już się odbyło.

Aleksandra Monko-Allen/ źródło: CKiS
Aleksandra Monko-Allen/ źródło: CKiS

ALEKSANDRA MOŃKO-ALLEN TRIO

Aleksandra Mońko-Allen – fortepian
Konrad Żołnierek – kontrabas
Marcin Jahr – perkusja

Aleksandra Mońko-Allen jest pianistką i kompozytorką, która miłość do amerykańskiego jazzu połączyła z osobistym uczuciem. Jej mężem jest poznany w Stanach Zjednoczonych znakomity perkusista jazzowy Eric Allen. Wśród jej inspiracji ważne miejsce zajmują tacy artyści jak Krzysztofa Komeda, Bobby Timmons, McCoy Tyner czy Horace Silver.

Dwa jej utwory I Will Not Fall in Love with You i Ocean zdobyły pierwsze nagrody na Konkursie Kompozytorskim im. Krzysztofa Komedy w Słupsku. W pierwszej z tych kompozycji motyw z utworu Svantetic Komedy posłużył jej do zbudowania oryginalnej i już własnej melodii. W swojej grze potrafi łączyć europejską wrażliwość i dbałość o brzmienie z amerykańskim drive’em.
Aleksandra Mońko ukończyła Akademię Muzyczną im. Karola Szymanowskiego na Wydziale Jazzu w Katowicach w klasie fortepianu Wojciecha Niedzieli. Po wyjeździe do USA podjęła naukę w City College of New York pod okiem takich luminarzy jak John Patitucci, John Hicks i Ronney Mathews. Ukończyła University of the District of Columbia w Waszyngtonie w klasie fortepianu dr Marvy Cooper. Przez sześć lat prowadziła chór Gospel w kościele Mt. Calvary Catholic Church w Forestville w stanie Maryland. W tym okresie także komponowała i aranżowała dla tego chóru własne utwory. W Waszyngtonie współpracowała z takimi muzykami jak Butch Warren, Eric Allen, Ephraim Wolfolk, Catarina Racha czy Vanessa Williams.

Po trzynastu latach pobytu w Stanach Zjednoczonych wróciła do Polski, gdzie od razu zaznaczyła mocno swoją obecność albumem „Wherever You Are” („Gdziekolwiek jesteś”, Soliton 2018). Zawiera on utwory inspirowane najlepszą amerykańską tradycją jazzową lat 60., reprezentowaną przez takich gigantów jak John Coltrane, McCoy Tyner, Horace Silver czy Art Blakey. Z pewnością podczas kaliskiego koncertu usłyszymy utwory z tej płyty. Płyty artystki i kobiety, która wybrała swoją własną drogę twórczą i konsekwentnie nią podąża.

Konrad Żołnierek studiował grę na gitarze basowej w Akademii Muzycznej w Gdańsku. W 2016 roku rozpoczął pracę w Instytucie Muzyki na Wydziale Sztuki Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego na stanowisku asystenta.

Podczas studiów współtworzył m.in. Silent Quintet, The Gentleman Jazz Quartet, MNR Kolektyw, Tomasz Chyła Quintet. Grał w Big Bandzie Akademii Muzycznej w Gdańsku, z którym zdobył kilka nagród na konkursach i festiwalach muzycznych. Uczestniczył w warsztatach prowadzonych m.in. przez Adama Makowicza, Leszka Żądło, Clarence’a Penna, Seamusa Blake’a. W 2010 roku odbył półroczne stypendium w ramach programu „Erasmus+” w Royal Conservatoire de Musique de Bruxelles w Belgii na wydziale jazzu i muzyki fusion, w klasie gitary basowej Michaela Hatzigeorgiou. W 2013 roku ukończył studia magisterskie. Po studiach zaczął kształcić się w kierunku gry na kontrabasie. Współpracował z takimi zespołami jak Jerzy Małek Group, Emil Miszk & The Sonic Syndicate, Confusion Project, z Leszekiem Możdżerem, Sławkiem Jaskułke, Adamem Pierończykiem, Jarosławem Besterem.

Marcin Jahr edukację muzyczną na instrumentach perkusyjnych rozpoczął w 1983 w Liceum Muzycznym w Bydgoszczy, w klasie prof. Janusza Mikołajczaka. Liceum Muzyczne ukończył w 1988 roku z wyróżnieniem. Jest absolwentem Wydziału Jazzu i Muzyki Rozrywkowej Akademii Muzycznej w Katowicach w klasie prof. Stanisława Proksy.

Jest jednym z najbardziej rozchwytywanych polskich perkusistów, współpracował m.in. z takimi muzykami jak Garrison Fewell, Brandon Furman, Zbigniew Namysłowski, Jan Ptaszyn Wróblewski, Piotr Wojtasik, Jacek Niedziela, Piotr Baron, Mieczysław Szcześniak, Kuba Stankiewicz, Ewa Bem, Lora Szafran, zespół New Presentation, okazjonalnie z Tomaszem Stańką, Januszem Muniakiem, Leszkiem Kułakowskim, Krzysztofem Herdzinem, Michałem Kulentym.


Aki Takase-Daniel Erdmann. (Japonia/Niemcy)

Aki Takase-Daniel Erdmann (Japonia/Niemcy)

AKI TAKASE – DANIEL ERDMANN (Japonia/Niemcy)

Aki Takase – fortepian
Daniel Erdmann – saksofon tenorowy i sopranowy

Japońska pianistka i kompozytorka Aki Takase od czterech dziesięcioleci należy do gwiazdozbioru europejskiej sceny muzyki improwizowanej, ale przecież odcisnęła także ślad w Ameryce i w swojej rodzinnej Japonii. Jest artystką z duszą awangardzistki o wszechstronnych zainteresowaniach, w swojej eklektycznej muzyce wprowadza elementy z całej historii jazzu, ma za sobą niezliczone koncerty w najrozmaitszych konfiguracjach z największymi artystami. Jej ulubionymi formatami są tria i duety. Duet z niemieckim saksofonistą Danielem Erdmannem jest najnowszym rozdziałem w jej fascynującej muzycznej biografii.

Poznali się w drugiej połowie lat 90. w słynnej Berlińskiej Szkole Muzycznej im. Hannsa Eislera. On był studentem, ona wizytującym profesorem, uczyła improwizacji. Takase zaprosiła Erdmanna do swojego Sekstetu, w którym grali czołowi muzycy berlińskiej sceny: niemiecki klarnecista basowy Rudi Mahall i australijski perkusista Tony Buck. W 2000 roku Erdmann otrzymał stypendium od Francusko-Niemieckiego Instytutu Kultury i przeniósł się do Paryża, co przerwało ich współpracę. 15 lat później spotkali się przypadkiem na lotnisku w Paryżu i postanowili znów grać razem. Uformowali kwintet Japanic, z którym w 2019 roku nagrali w Budapeszcie dla wytwórni BMC album „Thema Prima”. W okresie pandemii przez kilka miesięcy, raz w tygodniu, w każdą środę występowali na zoomie (on grał u siebie w domu w Reims we Francji, ona w Berlinie). Ich najnowszy album to nagrany w duecie „Isn’t It Romantic” (BMC, 2021). Oboje zostali nagrodzeni tegoroczną Niemiecką Nagrodą Jazzową – ona w kategorii fortepianu i instrumentów klawiszowych, on w kategorii instrumentów dętych.

Aki Takase urodziła się 26 stycznia 1948 roku w Osace, w Japonii. Mając trzy lata zaczęła grać na fortepianie. Studiowała fortepian klasyczny w Tohogakuen Music University w Tokio. Jazzem zainteresowała się jeszcze w latach 60. Jej pierwsze fascynacje to Ornette Coleman, John Coltrane, Charles Mingus. Od 1971 roku regularnie występowała na profesjonalnej scenie. Mając 25 lat zaczęła prowadzić własne zespoły. W 1978 roku po raz pierwszy odwiedziła USA. W Ameryce nawiązała współpracę z takimi artystami jak Lester Bowie, Sheila Jordan, David Liebman, Cecil McBee, Bob Moses czy John Zorn. Jej pierwszy europejski koncert miał miejsce na Jazzfest Berlin w 1981 roku. Od 1987 roku mieszka w Berlinie na stałe. Błyskawicznie stała się jednym z najbardziej znaczących artystów europejskiej sceny jazzowej, występowała na najważniejszych festiwalach. Przez wiele lat współpracowała ze swoim mężem, legendarnym niemieckim koryfeuszem awangardy, pianistą, kompozytorem i bandleaderem Alexem von Schlippenbachem (Berlin Contemporary Jazz Orchestra). W jej orbicie znaleźli się tacy muzycy jak Eugene Chadbourne, Han Bennink, Evan Parker, Paul Lovens, Fred Frith, Tony Oxley i wielu, wielu innych. Takase często występowała w duetach, jej partnerami byli m.in. portugalska wokalistka Maria João (1988 – 1994), francuski klarnecista Louis Sclavis, amerykański saksofonista David Murray. Odbyła trasę z alumnami Coltrane’a – Rashiedem Ali i Reggie’em Workmanem. Założyła septet złożony z muzyków japońskich, komponowała na kwartet smyczkowy, występowała solo (czasem grając na koto, tradycyjnym chińskim instrumencie 17-strunowym przypominającym cytrę). Prezentowała specjalne projekty poświęcone twórczości wielkich artystów z historii jazzu, jak Duke Ellington (1990), Thelonious Monk (1994), Eric Dolphy (1998), W.C. Handy (2002), Fats Waller (2004) i Ornette Coleman (2006). Posiada bogatą dyskografię, uhonorowana została wieloma nagrodami, z których najnowszą i być może najbardziej prestiżową jest przyznana w tym roku Albert-Mangelsdorff Preis Award.

Daniel Erdmann urodził się w 1973 roku w Wolfsburgu w Niemczech. Na saksofonie gra od 10 roku życia, studiował na Akademii Muzycznej im. Hansa Eislera. Nagrywał dla takich wytwórni jak BMC, ENJA, ACT, Label Bleu, Intakt. Koncertuje na całym świecie z takimi artystami jak Vincent Courtois, Carlos Bica, Heinz Sauer, Samuel Rohrer, Henri Texier. W 2014 roku założył własny zespół Daniel Erdmann’s Velvet Revolution (Théo Ceccaldi i Jim Hart). Pierwszy album tej formacji, nagrany dla BMC Records, został uhonorowany Nagrodą Roku Niemieckich Krytyków Echo Jazz. Daniel Erdmann współpracuje również z tancerzem Nicolasem Fayolem i malarzem Jean Michelem Hannecartem.


Krzysztof Herdzin

Krzysztof Herdzin

KRZYSZTOF HERDZIN QUARTET
The Book of Secrets

Krzysztof Herdzin – fortepian
Marek Podkowa – saksofon tenorowy
Robert Kubiszyn – bas
Cezary Konrad – perkusja

Krzysztof Herdzin to prawdziwa instytucja na naszej scenie muzycznej. To człowiek wielu talentów – znakomity kompozytor, aranżer, pianista, producent płytowy, który równie sprawnie porusza się w świecie jazzu, muzyki klasycznej, jak i popu. Choć fortepian jest jego głównym instrumentem, gra także na flecie i saksofonie. Od lat zajmuje czołowe pozycje w rankingu polskich muzyków „Jazz Top” organizowanym przez czasopismo „Jazz Forum”.

Na Festiwalu Pianistów Jazzowych w Kaliszu wystąpi ze swoim projektem „The Book of Secrets”, którego program jest oparty o utwory z wydanej w 2019 r. płyty pod tym samym tytułem. Płyty bardzo ważnej w karierze Herdzina. To już jego dwudziesty album autorski i pierwszy wydany w legendarnej serii polskiego jazzu „Polish Jazz” pod nr 84. Jest to też płyta, której powstanie zbiegło się z kilkoma ważnymi cezurami w jego życiu. Kilka miesięcy po jej wydaniu obchodził 30-lecie pracy twórczej, a także 50-tą rocznicę urodzin. Takie jubileusze skłaniają do przemyśleń nad sprawami fundamentalnymi, ważnymi dla każdego myślącego człowieka – i wokół takich właśnie zagadnień oscyluje muzyka na „The Book Of Secrets”. Mówi o tym wyraźnie sam artysta: „Skomponowałem siedem utworów ułożonych w koncepcyjną opowieść w formie księgi opowiadającej o najważniejszych dla mnie tematach, będących tajemnicami dla każdego wrażliwca zadającego sobie pytania o sens życia, o to kim jesteśmy i po co żyjemy. Człowiek, Narodziny, Wszechświat, Duch, Wiara, Miłość, Czas – to tytuły tych muzycznych rozdziałów, w których zawarłem swoje refleksje, uczucia i autobiograficzne wątki.”

Dzięki talentowi i umiejętnościom twórcy te tak poważne tematy udało się ubrać w bardzo atrakcyjną dla słuchacza szatę dźwiękową. Muzyka stanowi wypadkową jazzowych i klasycznych doświadczeń Hedzina, który zadbał także o piękne, melodyjne tematy, atrakcyjne dla każdego słuchacza. Znajdą w niej coś dla siebie zarówno miłośnicy muzyki ilustracyjnej, impresjonistycznych skal, późnoromantycznego języka dźwiękowego, współczesnego jazzu, jak i brzmienia kojarzonego z niemiecką firmą ECM. Autor podchodził do nagrania tego albumu w sposób wyjątkowy, starając się by było godnym podsumowaniem jego dotychczasowej kariery: „Mam wrażenie, że ‘The Book Of Secrets’ jest najbardziej dojrzałą płytą, jaką do tej pory nagrałem, kontynuacją pewnej myśli artystycznej, której trzymam się konsekwentnie już od wielu lat, od czasu ‘Looking For Balance’. Staram się, aby moje płyty były albumami koncepcyjnymi o przemyślanej narracji.”

Krzysztof Herdzin urodził się w 1970 r. w Bydgoszczy. Jego ojciec, Henryk, był tenorem bydgoskiej opery. Jako pięciolatek rozpoczął naukę gry na fortepianie. W 1993 r. ukończył Akademię Muzyczną im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy w klasie Katarzyny Popowej-Zydroń (współautorki sukcesów Rafała Blechacza i Szymona Nehringa). W 2010 r. objął posadę wykładowcy na wydziale jazzu, dyrygentury i edukacji muzycznej w swojej Alma Mater. Obecnie prowadzi własną klasę fortepianu jazzowego. 14 stycznia 2021 r. otrzymał tytuł naukowy profesora sztuk muzycznych.

W latach 90. grał w kwartecie Jana Ptaszyna Wróblewskiego. O jego klasie jako pianisty jazzowego świadczy sześć lat spędzonych w kwartecie Zbigniewa Namysłowskiego – lidera niezwykle wymagającego, tworzącego skomplikowaną i trudną wykonawczo muzykę. Współpracował z takimi artystami jak Maria Schneider, Gregoire Maret, Richard Bona, Gil Goldstein, Gonzalo Rubalcaba, Makoto Ozone, Clarence Penn, Mino Cinelu, Dhafer Youssef, Gary Husband, Vinnie Colaiuta, Branford Marsalis, Eddie Henderson, Rick Margitza czy Jon Lord. Występował w kwartecie Kazimierza Jonkisza, Back To The Bass Mariusza Bogdanowicza, Quintessence Eryka Kulma, kwartecie Wojciecha Staroniewicza czy kwartecie Michała Kulentego.

Z jego usług jako aranżera i producenta płytowego korzystała większość polskich gwiazd piosenki. Przez 10 lat występował w duecie z Edytą Geppert, przez dziewięć lat blisko współpracował z Anną Marią Jopek jako pianista i aranżer. Prowadzi własne trio akustyczne (Herdzin/Kubiszyn/Konrad) i big band, występuje także z recitalami solowymi. Brał udział w nagraniu ponad 200 płyt, w tym 22 autorskich, jest posiadaczem 19 złotych i czterech platynowych płyt zdobytych w roli aranżera.

Stworzył ponad 3000 aranżacji na mniejsze i większe składy instrumentalne. W swoim dorobku kompozytorskim ma kilkadziesiąt tematów jazzowych, piosenek oraz kompozycje współczesne charakteryzujące się neoklasycznym i neoromantycznym podejściem do materii dźwiękowej.
Dyrygował orkiestrami, wśród których znajdują się takie zespoły jak Academy of St. Martin in the Fields, Orchestre National de Belgique, Zhejiang Symphony Orchestra, Sinfonia Varsovia, NOSPR, Orkiestra Akademii Beethovenovskiej, Sinfonia Iuventus, Capella Bydgostiensis, Orkiestra Kameralna Filharmonii Narodowej, Concerto Avenna, Sinfonietta Cracovia, Sinfonia Viva, Orkiestra Filharmonii w Kaliszu i wiele innych.

Był szefem muzycznym programów telewizyjnych: „Idol”, „Jak oni śpiewają”, „Tata Show”, „Wehikuł czasu Manna i Materny” i szefem artystycznym dziesiątek koncertów telewizyjnych i plenerowych.

Marek Podkowa – znakomity saksofonista, absolwent Wydziału Jazzu i Muzyki Rozrywkowej AM Katowice, wykładowca na wydziale Jazzu i Muzyki Rozrywkowej Uniwersytetu Rzeszowskiego. Zdobywca nagród, m.in. II miejsca na Międzynarodowym Konkursie Improwizacji Jazzowej w Katowicach w 1994. Współpracował z takimi muzykami jak Gordon Haskell, Mike Mainieri, Jim Beard, Victor Bailey, Susan i Martin Weinert, Hans Peter Salentin, Eric Marienthal. Był również członkiem super-grupy Walk Away. Do swoich nagrań i koncertów zapraszali go także twórcy muzyki popularnej tacy jak Kayah, Golec Uorkiestra, Smolik, Edyta Górniak, Justyna Steczkowska, Raz Dwa Trzy, Andrzej Krzywy czy Patrycja Markowska. Prowadził również własny, autorski kwartet.

Grał w orkiestrach pod dyrekcją Adama Sztaby, Zygmunta Kukli, Wiesława Pieregorólki i wielu innych. Ma na swoim koncie także solowe projekty – m.in. album „Feeling The Space Between” z autorskimi kompozycjami z pogranicza muzyki elektronicznej i jazzu. Prowadzi firmę Spot of Arts, w ramach której produkuje utwory, płyty oraz koncerty – m.in. singiel One Day Soon Gordona Haskella, trasę koncertową Erica Marienthala z EmBandem.

Brał udział w nagraniu wielu płyt, występował także w programach telewizyjnych: „Taniec z Gwiazdami”, „Jak oni śpiewają”, „Tylko nas dwoje”, „Jaka to melodia”.

Robert Kubiszyn – jest jednym z najbardziej wszechstronnych i wziętych kontrabasistów oraz gitarzystów basowych w Polsce. Udziela się także jako kompozytor, aranżer, producent muzyczny, realizator nagrań. W jego dyskografii znajduje się ponad 150 albumów. Jego autorski debiut „Before Sunrise” nagrodzono statuetką Fryderyka 2011.

Wielokrotnie występował w zespole Gregoire Mareta podczas międzynarodowych tras koncertowych, obok takich muzyków jak Jeff „Tain” Watts, Clarence Penn, Kendrick Scott, Marcus Baylor, Federico Gonzalez Pena, Jon Cowherd, John Beasley, Bobby Sparks, Christie Dashiell.

W 2019 wziął udział w koncertach z Orkiestrą Filharmonii Szczecińskiej pod batutą Jamesa Buckleya „Tribute To Quincy Jones” dzieląc scenę z Jacobem Collierem, Alfredo Rodriguezem, Pedrito Martinezem oraz z Laurą Mvulą pod kierownictwem Troya Millera. W 2018 roku został zaproszony na trasę koncertową po Japonii z zespołem Makoto Ozone oraz Tokijską Orkiestrą Symfoniczną.

Od 2002 r. współpracuje Anną Marią Jopek biorąc udział w nagraniu jedenastu albumów oraz w wielu koncertach na najważniejszych scenach świata z największymi artystami sceny improwizowanej, takimi jak Pat Metheny, Makoto Ozone, Gonzalo Rubalcaba, Branford Marsalis, Gil Goldstein, Mino Cinelu, Dhafer Youseff, Richard Bona. W 2015 roku Kubiszyn wraz z Anną Marią Jopek stworzyli muzykę do spektaklu Leszka Mądzika „Czas Kobiety” wystawianego w Teatrze Starym w Lublinie, w którym również wspólnie występowali. Zwieńczeniem tej współpracy była płyta wydana w 2017 r. pod tym samym tytułem.

Współpracował z takimi muzykami jak Vinnie Colaiuta, Clarence Penn, Gary Husband, Dean Brown, Adam Pierończyk, Tomasz Stańko, Janusz Muniak, Jarosław Śmietana, Zbigniew Namysłowski, Michał Urbaniak, Ewa Bem, Urszula Dudziak, Mieczysław Szcześniak, Kuba Badach, Cezary Konrad, Grzegorze Turnau, Krzysztof Cugowski, Henryk i Dorota Miśkiewicz, Marek Napiórkowski, Natalia Kukulska.
Produkował wiele albumów – m.in. „On Fire” Michaela „Patchesa” Stewarta z takimi ikonami jazzu jak Kenny Garrett, Raul Midon, George Duke, Paul Jackson Jr czy Poggie Bell. Jest także współproducentem albumów gitarzysty Marka Napiórkowskiego: „NAP”, „Wolno”, „Konkubinap” i „UP”.

Cezary Konrad – perkusista, kompozytor, aranżer, absolwent Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie perkusji prof. Stanisława Skoczyńskiego. Wielokrotnie uznawany był przez czytelników pisma „Jazz Forum” za najlepszego polskiego perkusistę jazzowego w rankingu „Jazz Top”.
Pod koniec studiów klasycznych poświęcił się muzyce jazzowej, a pierwsze znaczące sukcesy zaczął odnosić w 1989 r. jako współtwórca grupy Central Heating Trio (wraz z pianistą Filipem Wojciechowskim), z którą zajął I miejsce na festiwalu Jazz Juniors ‘90 w Krakowie oraz otrzymał I nagrodę na Festiwalu „Pomorska Jesień Jazzowa – Klucz Do Kariery”. Central Heating Trio było również finalistą międzynarodowych konkursów jazzowych w roku 1990: „IX European Jazz Competition” w Leverkusen/Niemcy i „Europe Jazz Contest” w Belgii.

W roku 1995 nagrał pierwszą płytę jako współautor wraz z gitarzystką Susan Weinert – „Meeting In Krakow”. W 1995 założył Cezary Konrad Quartet, z którym nagrał swoją pierwszą autorską płytę „One Mirror… Many Reflections” (2000). w 2005 roku założył nową grupę Cezary Konrad’ the New Band z Krzysztofem Herdzinem, Pawłem Pańtą i Markiem Podkową. Od roku 2006 Konrad występuje również z koncertami solowymi. Jest cenionym pedagogiem i wykładowcą, prowadzi zajęcia na wielu warsztatach muzycznych w Polsce i krajach Europy.

Intensywnie współpracował z Anną Marią Jopek, a także z takimi zespołami jak Andrzej Kurylewicz Trio czy Włodek Pawlik Trio. Grał również z takimi artystami jak Karrin Allyson, Randy Brecker, Deborah Brown, Mino Cinelu, Gary Guthman, Didier Lockwood, Pat Metheny, Leszek Możdżer, Zbigniew Namysłowski, Tomasz Stańko.

W swojej karierze zdobył wiele nagród i wyróżnień – m.in. „Mateusza” im. Mateusza Święcickiego przyznanego przez Program III Polskiego Radia oraz tytuł Najlepszego Muzyka Perkusyjnego od roku 2006 do 2009 w kategorii „Perkusista Jazz/Latin/Funk” wg ankiety czytelników czasopisma „Top Drummer”.

Na swoim koncie ma ponad 100 nagranych płyt. Współpracował z Warszawską Grupą Perkusyjną oraz z Polską Orkiestrą Radiową. W roku 2014 płyta „Night In Calisia” Włodka Pawlika nagrana z jego udziałem zdobyła nagrodę Grammy.


Nocny Klub Festiwalowy Calisia One


Witold Janiak

Witold Janiak

WITOLD JANIAK HAMMOND TRIO

Witold Janiak – organy Hammonda
Błażej Ludwiczuk – gitara
Mirosław Skowroński – perkusja

Witold Janiak jest laureatem Grand Prix Bielskiej Zadymki Jazzowej w Bielsku-Białej (2009), Krokus Jazz Festival, dwukrotnym zdobywcą Grand Prix Jazz Melomani w latach 2009 oraz 2014. W roku 2010 na Konkursie Pianistów i Hammondzistów w Warszawie otrzymał drugą nagrodę. Wydał sześć autorskich płyt (dwie z zespołem Witold Janiak Mainstreet Quartet, dwie z Witold Janiak Trio (m.in. „Cinema Meets Jazz”) oraz jedną w duecie z Adamem Rymarzem (Witold Janiak, Adam Rymarz „Pieśni pasyjne na jazzowo – Stabat Mater Dolorosa”). Jest autorem muzyki do musicalu „Dlaczego Maciek nie poszedł do nieba” łączącej elementy jazzu i muzyki ludowej.

Współpracował z takimi artystami jak Zbigniew Namysłowski, Cezary Konrad, Piotr Baron, Maciej Kądziela, Krzysztof Ścierański, Adam Rymarz, Michał Kobojek oraz Tatiana Okupnik i Monika Brodka. Jest absolwentem Akademii Muzycznej w Katowicach, obecnie pracuje jako wykładowca fortepianu, harmonii jazzowej i improwizacji w Zakładzie Jazzu Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi.

Błażej Ludwiczuk studiuje obecnie na czwartym roku Akademii Muzycznej w Łodzi w klasie gitary jazzowej Rafała Sarneckiego. Z równą łatwością odnajduje się w różnych jazzowych nurtach.

Perkusista Mirosław Skowroński jest absolwentem Akademii Jazzu i Muzyki Estradowej w Katowicach. Wykłada na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz na Wydziale Pedagogiczno-Artystycznym w Kaliszu, jest też nauczycielem perkusji w Państwowej Szkole Muzycznej I i II stopnia im. H. Melcera w Kaliszu. Kształcił swoje umiejętności pod okiem mistrzów jazzowej perkusji takich jak Adam Buczek, Zbigniew Lewandowski, Krzysztof Przybyłowicz oraz Marcin Jahr. Współpracował z kaliskim Teatrem im. Wojciecha Bogusławskiego, zajmując się oprawą muzyczną kabaretu „Kat”.


 

Grzegorz Ziółek Quartet

Grzegorz Ziółek Quartet

GRZEGORZ ZIÓŁEK QUARTET

Grzegorz Ziółek – fortepian
Marcin Elszkowski – trąbka
Piotr Narajowski – kontrabas
Miłosz Berdzik – perkusja

Zespół powstał z inicjatywy pianisty i kompozytora Grzegorza Ziółka, absolwenta Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach oraz Akademii Muzycznej im. Wojciecha Kilara w Krakowie. Album „New Challenge” (2018), nagrany przez Łukasz Kokoszko Quartet z Ziółkiem w składzie, nominowany był do nagrody Fryderyk w kategorii Fonograficzny Debiut Roku. Pianista współpracował z takimi artystami jak Radek Nowicki, Jerzy Małek, Michał Barański. Występował na najbardziej prestiżowych festiwalach w Europie – m.in. na Umbria Jazz w Perugii, Jazz nad Odrą, Copenhagen Jazz Festival, Warsaw Summer Jazz Days.

Grzegorz Ziółek zaprosił do swojego kwartetu młodych, wyróżniających się muzyków z różnych regionów Polski. Zespół zrobił furorę zwyciężając w 2020 roku w trzech prestiżowych konkursach – zdobył Grand Prix 57. Jazzu nad Odrą, Grand Prix Jazz Juniors, a także Grand Prix Blue Note Poznań Competition.
Każdy z członków kwartetu ma na koncie liczne osiągnięcia, zarówno indywidualne, jak i grupowe oraz występy na prestiżowych festiwalach jazzowych w Polsce i za granicą. Są to studenci i absolwenci takich uczelni jak Akademia Muzyczna im. Karola Szymanowskiego w Katowicach, Akademia Muzyczna w Krakowie czy Berklee College of Music w Bostonie.


SPRZEDAŻ BILETÓW I KARNETÓW

KARNETY i BILETY – sprzedaż od 02 listopada 2021 r.
Karnet obowiązuje na wszystkie koncerty Festiwalu czyli łącznie 9 koncertów w ciągu 3 dni Festiwalu.
Bilet obowiązuje na wszystkie koncerty w danym dniu Festiwalu czyli 3 koncerty.

CENA KARNETU
1) dla Osób legitymujących się unijnym certyfikatem COVID: 290,00 zł
2) dla Osób nielegitymujących się unijnym certyfikatem COVID: 310,00 zł

CENA BILETU
1) dla Osób legitymujących się unijnym certyfikatem COVID: 110,00 zł
2) dla Osób nielegitymujących się unijnym certyfikatem COVID: 120,00 zł

Zakup karnetów oraz biletów:
• online www.ckis.kalisz.pl
• kasa CKiS tel. 62 765 25 52 (kasa czynna w godz. 15.00-21.00)

Organizator zastrzega sobie możliwość zmiany w programie.

Jeśli spodobał Ci się nasz artykuł,

wrzuć nam coś do kapelusza :)

Wesprzyj jednorazowo

Wdzięczny Zespół Calisia.pl

Przeglądaj artykuły z 16 lat istnienia portalu Calisia.pl - od 2007 roku do dziś !

Opinie użytkowników:

Te artykuły mogą cię zainteresować